نوشته شده توسط : ساحل

پشم شیشه


پشم شیشه - عایق حرارتی پشم شیشه (در اصل با عنوان فایبرگلاس نیز شناخته می شود) ماده ای عایق ساخته شده از الیاف شیشه است که با استفاده از یک چسبان به یک بافت مشابه پشم ساخته شده است. پشم شیشه و پشم سنگ از الیاف معدنی تولید می شوند و به همین دلیل اغلب به آنها "پشم معدنی" گفته می شود.

Glass wool - thermal insulation

 

پشم معدنی نام اصلی مواد فیبر است که با چرخاندن یا کشیدن مواد معدنی مذاب تشکیل می شود. پشم شیشه محصولی از کوره شیشه مذاب در دمای حدود 1450 درجه سانتی گراد است. از شیشه ذوب شده ، الیاف چرخانده می شوند.

این فرایند مبتنی بر چرخاندن شیشه مذاب در سرهای ریسندگی سریع است که تقریباً مانند فرآیند تولید شیرینی پنبه ای استفاده می شود. در حین چرخاندن الیاف شیشه ، ماده اتصال دهنده تزریق می شود. سپس پشم شیشه به صورت رول یا اسلب با خصوصیات حرارتی و مکانیکی مختلف تولید می شود. همچنین ممکن است به عنوان موادی تولید شود که روی آن اسپری شود یا در محل مورد استفاده قرار گیرد و روی سطح عایق بندی شود.

کاربردهای پشم شیشه شامل عایق بندی ساختاری ، عایق کاری لوله ، تصفیه و عایق صوتی است. پشم شیشه یک ماده همه کاره است که می تواند از آن برای عایق کاری دیوارها ، سقف ها و کف استفاده شود. این ماده می تواند یک ماده پر کننده سست باشد که به اتاق زیر شیروانی منفجر شود ، یا بهمراه یک چسب فعال که در قسمت زیرین ساختارها پاشیده می شود. در حین نصب پشم شیشه ، باید آن را همیشه خشک نگه داشت ، زیرا افزایش رطوبت باعث افزایش قابل توجهی در هدایت حرارتی می شود.


رسانایی حرارتی پشم شیشه
عایق های حرارتی - پارامترها هدایت گرما به عنوان مقدار گرما (در وات) منتقل شده از طریق مساحت مربع ماده با ضخامت معین (در متر) به دلیل اختلاف دما تعریف می شود. هرچه هدایت حرارتی مواد پایین تر باشد ، توانایی مواد در برابر مقاومت در برابر انتقال حرارت بیشتر می شود ، و از این رو اثر عایق بیشتر می شود. مقادیر هدایت حرارتی معمولی برای پشمهای شیشه ای بین 0.023 تا 0.040W / m ∙ K است.

به طور کلی ، عایق حرارتی در درجه اول مبتنی بر هدایت حرارتی بسیار کم گازها است. گازها نسبت به مایعات و مواد جامد از خاصیت هدایت حرارتی ضعیف برخوردار هستند و بنابراین می توانند در صورت به دام افتادن ماده عایق بندی مناسب (به عنوان مثال در ساختار مانند کف). هوا و سایر گازها به طور کلی عایقهای خوبی هستند.

اما سود اصلی در صورت عدم انتقال همرفت است. بنابراین ، بسیاری از مواد عایق (به عنوان مثال پشم شیشه) با داشتن تعداد زیادی جیب پر از بنزین که مانع از جابجایی در مقیاس بزرگ می شوند ، کار می کنند. جایگزینی جیب گاز و مواد جامد باعث می شود که گرما باید از طریق بسیاری از رابط ها منتقل شود و باعث کاهش سریع ضریب انتقال حرارت می شود.

مثال - عایق پشم شیشه
از دست دادن گرما از طریق دیوار - به عنوان مثال - محاسبه منبع اصلی از بین رفتن گرما از خانه از طریق دیوارها است. میزان شار گرما را از طریق یک دیوار 3 متر در 10 متر در منطقه محاسبه کنید (A2 متر مربع). این دیواره 15 سانتی متر ضخامت دارد (L1) و از آجرهایی با هدایت حرارتی k1 = 1.0 W / m.K (عایق حرارتی ضعیف) ساخته شده است. فرض کنید دمای داخلی و خارجی در دمای 22 درجه سانتیگراد و -8 درجه سانتیگراد است و ضرایب انتقال حرارت همرفت در ضلع های داخلی و خارجی به ترتیب h1 = 10 W / m2K و h2 = 30 W / m2K است. توجه داشته باشید که این ضرایب همرفت به ویژه به شرایط محیط و محیط (باد ، رطوبت و غیره) بستگی دارد.

 



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

روغن آووکادو :

روغن آووکادو یک روغن خوراکی و موضعی است که از میوه گیاه آووکادو، روغن آووکادو استخراج می شود. این گیاه بومی آمریکای مرکزی و مکزیک است. امروز از میوه ی گلابی شکل این گیاه، روغنی بسیار مفید برای سلامتی تولید می شود.

 

چگونه روغن روغن آووکادو ساخته شده است، روغن آووکادو موضوعی است که ما اغلب در مورد آن سوال می کنیم.

ما چیزهایی مانند "روغن آووکادو چگونه ساخته می شود؟" خواهیم شنید. یا "چگونه می توانم مقداری بدست آورم؟" دستور العمل های زیادی برای تهیه روغن آووکادو در خانه وجود دارد ، بنابراین ما گاهی اوقات "آیا می توانم روغن آووکادو را در خانه درست کنم؟" معمولاً به دنبال "تفاوت بین دستور العمل هایی که بصورت آنلاین و روغن آووکادو در فروشگاه ها می بینم چیست؟"

ما از این روند چیز زیادی نمی دانیم ، زیرا هرگز آن را امتحان نکرده ایم. یکی از بزرگترین تفاوت هایی که من از روغن آووکادو خریداری شده در فروشگاه مشاهده می کنم این است که روغن بلا وادو آووکادو خالص ، تصفیه نشده است و هیچ عصاره ای مانند روغن نارگیل برای جدا کردن روغن استفاده نمی شود.

دستور العمل های روغن آووکادو که به صورت آنلاین پیدا می کنید بیشتر از کرم هستند تا روغن از آنجا که به نظر نمی رسد روغن کاملاً از خمیر جدا شود. ما روغن را از خمیر بیرون می آوریم و آب میوه را جدا می کنیم. این کار با استفاده از یک روش در خانه دشوار خواهد بود.

روغن آووکادو به صورت حرفه ای چگونه تولید می شود؟

روشهای مختلف زیادی برای تولید روغن آووکادو وجود دارد. ما معتقدیم که خالص ترین روش برای تهیه روغن آووکادو از آووکادوی کالیفرنیا شروع می شود. این مهم هنگام تهیه روغن خام آووکادو مهم است ، همانطور که با خود زندگی ، چیزی که شما در آن قرار می دهید همان چیزی است که شما از آن خارج می شوید. ما به طور طبیعی آووکادو های بزرگ رشد یافته در کالیفرنیا را که یک بار از بیشه آووکادو در سن دیگو برداشت کرده ایم ، رسیده ایم.

هنگامی که میوه کاملاً رسیده است ، آووکادو از طریق مطبوعات تحت فشار قرار می گیرد. ما اطمینان می دهیم که فقط از میوه با کیفیت استفاده می شود و این کار را با بررسی هر قطعه میوه با دست قبل از پردازش و بعد از شستشو انجام می دهیم.

شستشوی آووکادو
بعد از شستشوی آووکادو ، آنها را از بین برده و از بین می برند ، زیرا ما فقط به خمیر آن فشار می دهیم. آووکادو فشرده شده باعث ایجاد گلدانهای زیبا از "guac" سبز می شود. پس از آن ، در فرآیند سانتریفیوژ ، خمیر را از روغن جدا می کنیم. این درام است که با سرعت زیاد می چرخد ​​، و روغن و آب را از خمیر خارج می کند.

از آنجا که روغن حاصل از چگالی کمتر از آب است ، روی آب قرار می گیرد و از طریق سوراخ های استراتژیک در طبل بیرون می رود. آنچه بیرون می آید کمی ضخیم و سبز است. همانطور که روغن آووکادو تصفیه نشده باید باشد.


چه کاربرد دیگری برای روغن آووکادو وجود دارد؟

روغن آووکادو کاربردهای بسیاری دارد. برخی فقط در یک یا دو سال گذشته تحقق یافته اند. نمونه هایی از موارد استفاده علاوه بر پخت و پز یا سس سالاد عبارتند از: درمان کوتیکول ، لوسیون های پوست ، درمان پوست و مو ، درمان چوب (روغن آووکادو در واقع چوب را با تقویت روغن های طبیعی موجود در چوب به رنگ زیبایی عمیق و زیبایی زیبا می بخشد) یا اضافه کردن آن به فرمول کودک. روغن آووکادو همچنین یک جایگزین عالی خامه ای و کره ای برای روغن نارگیل ، روغن زیتون یا کره است. یا یک جمع عالی!
بسیاری از مناطق دیگر وجود دارد که می توانید از روغن آووکادو نیز استفاده کنید ، فقط به تمام روغنهای مختلفی که امروز استفاده می کنید فکر کنید و روغن آووکادو را برای آنها جایگزین کنید!

منبع: https://is.gd/pKpyxt



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

چرا خوردن سبزیجات مهم است؟

خوردن سبزیجات مزایای سلامتی را به همراه دارد - افرادی که سبزیجات و میوه بیشتری را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم سالم مصرف می کنند احتمالاً خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن را کاهش می دهند. سبزیجات مواد مغذی لازم برای سلامتی و حفظ بدن شما را تأمین می کنند.

تاثیر سبزیجات در رشد موها – بازار روز ایرانیان مگ

مواد مغذی

بیشتر سبزیجات به طور طبیعی کم چربی و کالری دارند. هیچ کدام کلسترول ندارند. (سس ها یا چاشنی ها ممکن است چربی ، کالری و یا کلسترول را اضافه کنند.)
سبزیجات منابع مهم بسیاری از مواد مغذی از جمله پتاسیم ، فیبر غذایی ، فولات (اسیدفولیک) ، ویتامین A و ویتامین C هستند.


رژیم های غذایی سرشار از پتاسیم ممکن است به حفظ فشار خون سالم کمک کند. منابع گیاهی پتاسیم شامل سیب زمینی شیرین ، سیب زمینی شیرین ، لوبیای سفید ، محصولات گوجه فرنگی (رب ، سس و آب میوه) ، سبزی چغندر ، سویا ، لوبیا لیما ، اسفناج ، عدس و لوبیا کلیه است.


فیبر غذایی حاصل از سبزیجات ، به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم ، به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند و ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. فیبر برای عملکرد مناسب روده مهم است. به کاهش یبوست و دیورتیکولوز کمک می کند. غذاهای حاوی فیبر مانند سبزیجات به احساس کمبود کالری کمتری کمک می کنند.


فولات (اسیدفولیک) به بدن کمک می کند تا سلول های قرمز خون را تشکیل دهد. زنان در سن باروری که ممکن است باردار شوند باید فولات کافی از غذاها مصرف کنند و علاوه بر این 400 میکروگرم اسید فولیک مصنوعی از غذاهای غنی شده یا مکمل ها استفاده شود. این باعث کاهش خطر نقص لوله عصبی ، اسپینا بیفیدا و آنسفالی در حین رشد جنین می شود.
ویتامین A چشم و پوست را سالم نگه می دارد و به محافظت در برابر عفونت ها کمک می کند. ویتامین C به بهبود بریدگی ها و زخم ها کمک می کند و دندان ها و لثه ها را سالم نگه می دارد. ویتامین C به جذب آهن کمک می کند.

فواید سلامتی

به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کلی سالم ، خوردن غذاهایی مانند سبزیجات که کالری کمتری در هر فنجان دارند به جای برخی غذاهای با کالری بالاتر ممکن است در کاهش کالری مصرفی مفید باشد.
خوردن یک رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و میوه به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کلی سالم ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی از جمله حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد.
خوردن یک رژیم غذایی سرشار از برخی از سبزیجات و میوه ها به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم سالم ممکن است در برابر انواع خاصی از سرطان ها محافظت کند.
افزودن سبزیجات می تواند به افزایش دریافت فیبر و پتاسیم کمک کند ، مواد مغذی مهمی هستند که بسیاری از آمریکایی ها به اندازه کافی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند.
بازگشت به بالا



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

خاک دیاتومه (Diatomaceous earth)

خاک حاصل از بقایای فسیلی نوعی جلبک تک سلولی با پوسته سخت دیاتوم، خاک دیاتومه نام دارد. خاک دیاتومه برای دفع آفات حشرات بخصوص در انبارها کاربرد دارد و باتوجه به مواد تشکیل دهنده خود، در رنگ های مختلفی در بازار موجود است. در ادامه این مقاله، با ساختار و مزایای آن آشنا می شویم.

زمین دیاتومه از بقایای فسیل شده موجودات کوچک و آبزی موسوم به دیاتومها تشکیل شده است. اسکلت های فسیل شده از یک ترکیب طبیعی معروف به سیلیس ساخته شده اند. در طی هزاره ها ، دیاتوم ها در رسوب بدنهای مختلف آب انباشته شده اند. امروزه ذخایر سیلیس از این مناطق استخراج می شود.

 

دو نوع اساسی از زمین مایع وجود دارد: درجه مواد غذایی ، که برای مصرف قابل قبول است و درجه فیلتر که سمی است اما دارای مصارف صنعتی بیشماری است. مجاز برای استفاده توسط EPA ، USDA و FDA ، زمین دیاتومه با درجه مواد غذایی دارای 5/5 تا 2 درصد سیلیس کریستالی است و در درجه اول به عنوان یک حشره کش و یک ماده ضد پخته در صنعت تولید مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. از نظر درجه فیلتر ، یا درجه غیر غذایی ، زمین دیاتومه می تواند شامل بیش از 60٪ سیلیس کریستالی باشد. برای انسان سمی است اما دارای مصارف صنعتی بیشماری است ، از جمله استفاده در تصفیه آب و به عنوان یک ماده در دینامیت.

سیلیس در طبیعت بسیار متداول است و 26٪ پوسته زمین را از نظر وزن تشکیل می دهد. در حالی که سیلیس نسبتاً آسان است ، اما زمین چشمی منبع غلیظ سیلیس است که باعث تمایز آن می شود. گفته می شود كه از نظر تجاری تجاری قابل دسترسی به زمین دیاتومه 80 تا 90 درصد سیلیس ، بسیاری از مواد معدنی ردیابی و مقادیر اندك اكسید آهن وجود دارد.

زمین دیاتومه در محصولات تجاری
محصولاتی که دارای زمین مادون خونی هستند بیشتر به شکل گرد و غبار هستند. فرمولاسیونهای دیگر از پودرهای مرطوب کننده و مایعات تحت فشار تشکیل شده است. در حال حاضر بیش از 100 مورد برای مصارف داخلی و خارجی ثبت شده است. شایع ترین کاربرد آن به عنوان یک حشره کش غیر سمی است. حشره کش های دیاتومه معمولاً در برابر اشکالات تختخواب ، جیرجیرک ، سوسک ، کک ، عنکبوت ، کنه و سایر آفات استفاده می شود.

برای ایجاد مؤثر بودن زمین ، نیازی به استفاده از زمین دیاتومه نیست. این باعث می شود که با خیساندن روغن ها و چربی های موجود در خارج از استخوان اسکلت حشرات باعث کم آبی و مرگ آنها شوند. لبه های تیز آن درشت است و روند آن را تسریع می کند. این ماده به عنوان یک سموم دفع آفات مؤثر است به شرط اینکه خشک و در معرض خطر نشود.

همچنین بسیاری از محصولات غیر سمی از سموم دفع آفات وجود دارد که شامل زمین چربی می شوند ، مانند مواد آرایشی ، خمیردندان ، مواد غذایی ، داروها ، لاستیک ، رنگ و فیلتر. FDA زمین های مادون خاکی را به عنوان "به طور کلی ایمن شناخته شده" ذکر می کند.

زمین دیاتومه در تصفیه
زمین دیاتومه نیز در یک روش فیلتراسیون رایج مورد استفاده قرار می گیرد ، که در آن از آن استفاده شده است تا پیش از هر فیلتراسیون ، صفحه نمایش مش مشبک (معروف به سپتوم) را ببندد. فیلترهای زمین دیاتومه معمولاً هزینه کمتری دارند و نیاز به سربار کمتری نسبت به سایر فیلترهای استاندارد دارند. آنها برای از بین بردن کیست ، جلبک و الیاف آزبست بسیار ساده و مؤثر هستند. استفاده از فیلترهای خاکی دیاتومه بسیار پرقدرت تر از فیلترهای استاندارد است و فیلترهای خاکی دیاتومه برای مراقبت از تغییرات بزرگ در کیفیت تأثیرپذیر آب مناسب نیستند.

فیلترهای خاکی دیاتومه بهترین گزینه برای تصفیه آبهایی با تعداد باکتری های کوچک و کدورت کم است. کمک به منعقد کننده و فیلتر برای افزایش کیفیت تصفیه لازم است. کیفیت آب پساب فیلتراسیون زمین دیاتومه با کیفیت تأثیرپذیر آب و کیفیت زمین دیاتومه مورد استفاده تعیین می شود.

فیلتراسیون زمین دیاتومه را می توان به عنوان یک توالی سه مرحله ای تعریف کرد. ابتدا یک کیک صافی یا پیش بند تقریبا 1/8-در. در سپتوم گذاشته شده است دوم ، مقدار کمی از خاک دیاتومه تغذیه می شود تا با شروع فیلتراسیون ، تخلخل پیش روکش حفظ شود. کرنش بیشتر در کیک صافی که بر روی سپتوم ایجاد شده است رخ می دهد. سوم ، در صورت دستیابی به حداکثر پیشانی ، کیک صافی از طریق آبشارهای پشتی از آب گرفته می شود. بنابراین ، رسانه های فیلتر زمین دیاتومه خالص و در نتیجه هر یک از فیلترهای تصفیه شده هدر می روند.

سه نوع اصلی فیلترهای خاکی دیاتومه وجود دارد: خلاء ، فشار و فیلترهای صفحه افقی. هر سه نوع آن براساس همان عمل پیش پوشاندن سپتوم است. تغییرات در تجهیزات محل سکونت پمپ فیلتر و فرآیندهای دفع زمین خاکی شده است.

فیلترهای خلاء به شکلی تنظیم شده اند که باعث می شود آنها بتوانند مقدار زیادی از مساحت سطح را برای چنین واحد نسبتاً کوچکی اداره کنند. فیلترهای فشار معمولاً برای نصبهای کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرند. فیلتراسیون صفحه افقی نوعی فیلتراسیون فشار است که به طور معمول در برنامه های جمع و جور استفاده می شود که در آن حذف آب شستشو یک مسئله است.

منبع: https://is.gd/U2LbVf



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

فواید گردو

گردو (Juglans regia) یک آجیل درختی است که به خانواده گردو تعلق دارد.
آنها در منطقه مدیترانه و آسیای مرکزی سرچشمه گرفته و هزاران سال بخشی از رژیم غذایی بشر بوده اند.

این آجیل ها سرشار از چربی های امگا 3 هستند و نسبت به سایر غذاها حاوی مقادیر بیشتری آنتی اکسیدان هستند. خوردن گردو ممکن است سلامت مغز را بهبود بخشد و از بیماری های قلبی و سرطان جلوگیری کند (1 منبع معتبر).

گردو اغلب به خودی خود به عنوان میان وعده خورده می شود اما می توان به سالاد ، پاستا ، غلات صبحانه ، سوپ و کالاهای پخته شده اضافه کرد.

آنها همچنین از روغن گردو استفاده می کردند - یک روغن آشپزی گران قیمت که اغلب در سس سالاد استفاده می شود.

چند گونه گردوی خوراکی وجود دارد. این مقاله در مورد گردو معمولی است - که گاه به آن با عنوان گردو انگلیسی یا فارسی نیز گفته می شود - که در سراسر جهان رشد می کند.

یکی دیگر از گونه های مورد علاقه تجاری گردو سیاه شرقی (Juglans nigra) است که بومی آمریکای شمالی است. در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد گردو معمولی بدانید وجود دارد.

خواص گردو

 

فواید گردو
ارزش غذایی
گردو از 65٪ چربی و حدود 15٪ پروتئین تشکیل شده است. آنها از نظر کربوهیدرات کم هستند - که اکثر آنها از فیبر تشکیل شده است.

یک وعده (30 گرم) گردو - حدود 14 نیمه - مواد مغذی زیر را تأمین می کند (منبع 2Trusted):

کالری: 185
آب: 4٪
پروتئین: 4.3 گرم
کربوهیدرات ها: 3.9 گرم
شکر: 0.7 گرم
فیبر: 1.9 گرم
چربی: 18.5 گرم
چربی ها

گردو حاوی حدود 65٪ چربی وزن (منبع 2Trusted) است.

مانند سایر آجیل ها ، بیشتر کالری موجود در گردو از چربی حاصل می شود. این باعث می شود آنها به یک ماده غذایی پر کالری و پر کالری تبدیل شوند.

اما ، اگرچه گردو سرشار از چربی و کالری است ، مطالعات نشان می دهد که آنها هنگام جایگزینی سایر غذاهای رژیم غذایی ، خطر چاقی را افزایش نمی دهند (3Trusted Source، 4Trusted Source).

همچنین گردو در چربی های اشباع نشده از سایر آجیل ها نیز غنی تر است. فراوان ترین آن یک اسید چرب امگا 6 به نام اسید لینولئیک است.

آنها همچنین حاوی درصد نسبتاً بالایی از اسید آلفا لینولنیک چربی امگا 3 سالم (ALA) هستند. این حدود 8 تا 14٪ از کل محتوای چربی را تشکیل می دهد (منبع 2Trusted ، منبع 5Trusted ، منبع 6Trusted ، منبع 7Trusted).

در واقع ، گردو تنها آجیل هایی است که حاوی مقادیر قابل توجهی ALA (8 منبع معتبر) هستند. ALA به ویژه برای سلامتی قلب مفید است. همچنین به کاهش التهاب و بهبود ترکیب چربیهای خون کمک می کند (8 منبع معتبر ، منبع 9Trusted). علاوه بر این ، ALA پیشرو برای اسیدهای چرب امگا 3 زنجیره ای طولانی EPA و DHA است که با فواید سلامتی متعددی در ارتباط هستند (منبع 10Trusteded).

فلز مس. این ماده معدنی سلامت قلب را تقویت می کند. همچنین به حفظ عملکرد سیستم ایمنی استخوان ، عصب و سیستم ایمنی بدن کمک می کند (11 ، منبع اطمینان 12).
اسید فولیک. اسیدفولیک همچنین به عنوان فولات یا ویتامین B9 شناخته می شود ، عملکردهای مهم بیولوژیکی زیادی دارد. کمبود اسید فولیک در دوران بارداری ممکن است باعث نقایص هنگام تولد شود (13 ، 14 منبع معتبر).


فسفر حدود 1٪ بدن شما از فسفر تشکیل شده است ، ماده معدنی که عمدتاً در استخوانها وجود دارد. این توابع بی شمار است (15).
ویتامین B6. این ویتامین ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از سلامت عصب نیز پشتیبانی کند. کمبود ویتامین B6 ممکن است باعث کم خونی شود (16).
منگنز این ماده معدنی کمترین مقدار در آجیل ، غلات سبوس دار ، میوه و سبزیجات بیشترین مقدار را دارد.
ویتامین E.

در مقایسه با سایر آجیل ها ، گردو حاوی مقادیر بالایی از یک فرم خاص ویتامین E به نام گاما توکوفرول است (17 منبع معتبر ، 18 منبع معتبر). گردو منبع عالی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است. اینها شامل مس ، اسیدفولیک ، فسفر ، ویتامین B6 ، منگنز و ویتامین E است.



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

الکترود چیست؟
الکترود یک هادی الکتریکی جامد است که جریان الکتریکی را درون مواد جامد غیر فلزی ، یا مایعات ، گازها ، یا پلاسماها یا خلاء ها حمل می کند. الکترودها معمولاً رسانای الکتریکی خوبی هستند ، اما نیازی به فلز بودن ندارند.

کاتد و آند
در یک سلول الکتروشیمیایی ، واکنشهای کاهش و اکسیداسیون در الکترودها اتفاق می افتد. الکترودی که در آن کاهش مکان صورت می گیرد ، کاتد نامیده می شود. اکسیداسیون در آند صورت می گیرد.

درسنامه آموزشی شیمی (3) کلاس دوازدهم رشته ریاضی و تجربی فصل 2 ...

 

اینكه الكترود به عنوان كاتد یا آند عمل كند بستگی به جهتی دارد كه سلول در آن كار می كند.

اگر یک سلول از عملکرد گالوانیکی (یعنی انرژی باتری مانند باتری) به الکترولیز تبدیل شود (انرژی ورودی به سلول است) ، آنگاه کاتد آن آند و برعکس تبدیل می شود.

نمونه های الکترود
در شیمی تحلیلی
نمونه هایی از مواد معمولی که برای الکترودها در شیمی تحلیلی مورد استفاده قرار می گیرد ، کربن آمورف ، طلا و پلاتین است. الکترودهای شیشه ای اغلب در اندازه گیری pH استفاده می شوند. در این برنامه شیشه از نظر شیمیایی دوپ شده است تا یون های هیدروژن انتخابی باشد.

در باتری ها
باتری ها بسته به نوع باتری ، انواع الکترود دارند.

باتری های اسید سرب بر اساس الکترودهای سرب ساخته شده اند.
باتری های روی-کربن روی با الکترودهای روی و آمورف کربن ساخته می شوند.
باتری های پلیمری لیتیوم دارای الکترودهایی هستند که از یک ماتریس پلیمری جامد ساخته شده اند که در آن یون های لیتیوم می توانند به عنوان حامل بار شارژ شوند و عمل کنند.
در الکترولیز
از انرژی الکتریکی می توان برای تبدیل نمک و سنگ معدن به فلزات استفاده کرد.

در فرآیند هال-هروول برای استخراج فلز آلومینیوم از اکسید آلومینیوم ، آند و کاتد از گرافیت ساخته شده اند.

فلز سدیم توسط الکترولیز با استفاده از یک آند کربن و یک کاتد آهن تولید می شود.



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

هیدراتاسیون چیست؟
تا به حال آنقدر احساس تشنگی کرده اید که وقتی نوشیدن آب آن بودید بهترین چیزی بود که تا به حال در زندگی خود نوشیده اید؟ شما فقط نمی توانستید آب کافی بدست آورید. خوب این به احتمال زیاد به دلیل کمبود آب بدن شماست ، به این معنی که بدن شما در شرایط عدم آب کافی برای عملکرد مناسب قرار دارد.

علائم کمبود آب بدن شامل گرفتگی عضلات ، سردرگمی ، نبض سریع و سردرد است. برای اینکه بدن خود را به حالت عادی خود برگردانید ، مجبور بودید روند جایگزینی آب از دست رفته یا هیدراتاسیون را طی کنید. یکی از راههای شناختن این که شما دیگر دچار کمبود آب نیستید ، اینست که علائم کم آبی بدن به سرعت از بین می رود.

نوشیدن آب یک عمل هیدراتاسیون است.

روش های هیدراتاسیون
هیدراتاسیون از طریق چند روش مختلف قابل انجام است. یک راه ، روشی است که ما فقط در مورد آن بحث کردیم ، که صرفاً نوشیدن آب است. راه دیگر برای آبرسانی بدن ، خوردن تراشه های یخ است. در نتیجه تراشه های یخ ذوب می شوند و بدن را با آب تأمین می کنند. مایعات مصرفی دیگر برای کمک به هیدراتاسیون نیز آب را تأمین می کنند.

این شامل نوشیدنی هایی مثل قهوه ، چای ، لیموناد ، سودا و غیره است. حتی غذاهایی که می خوریم حاوی مقداری آب است. برخی غذاها حاوی آب بیشتری نسبت به سایرین هستند. غذاهایی مانند کاهو ، برخی سبزیجات و بیشتر میوه ها بیشتر از آب تشکیل شده اند. بنابراین ، غذا خوردن راه دیگری برای آبرسانی است.

پرتقال ها یک منبع عالی برای هیدراتاسیون هستند زیرا بیشتر آنها آب هستند.

بعضی اوقات ما دچار کمبود آب بدن می شویم که باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشیم و آنها ممکن است با استفاده از وسایل مختلف ، ما را آبرسانی کنند. متداول ترین روش مورد استفاده در مرکز پزشکی برای آبرسانی افراد ، مصرف مایعات از طریق خط IV یا داخل وریدی است.

این ماده مستقیماً از طریق ورید آب را وارد جریان خون می کند ، که بدن را حتی سریعتر از نوشیدن آب هیدراته می کند. روش دیگری که در مراکز پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد ، تزریق مایعات به طور مستقیم به بافتهای بدن برای جذب آن است. این کندترین روند هیدراتاسیون است.

متخصصان بهداشت و درمان ممکن است مایعات را برای انجام هیدراتاسیون تزریق کنند.

چقدر آب کافی است؟
برخلاف تصور عامه ، مقدار معینی از آب وجود ندارد که همه باید در یک دوره زمانی خاص بنوشند. مقدار مورد نیاز برای آبرسانی یک نفر با مقدار لازم برای هیدراته کردن شخص دیگر متفاوت است. عواملی که تعیین می کنند چقدر آب باید بنوشیم شامل ترکیب بدن ، سطح فعالیت و میزان آب از دست رفته در اثر تعریق و تنفس است.



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

کاربرد عصاره ریشه شیرین بیان

کاربرد عصاره ریشه شیرین بیان یا اسید لیپوئیک با اسید فولویک باعث بهبود تولید گندم و دفاع در شرایط تنش شوری می شود

نکات برجسته
• تعامل بین عصاره ریشه شیرین بیان (LRE) و اسید فولویک (FA) باعث بهبود رشد و عملکرد گیاهان گندم تحت تأثیر نمک شد.

• فعالیتهای آنتی اکسیدانی آنزیمی و غیر آنزیمی با تداخل بین LRE و FA بهبود یافته اند.

• کاربرد LRE + FA به دلیل حفظ محتوای آب سلولی در گیاهان گندم تحت تأثیر ، عناصر غذایی را به طور مؤثر ترمیم کرد.


اگرچه از عصاره های گیاهی مختلف و تنظیم کننده های رشد گیاه به عنوان ماده مخدر برای حمایت از گیاهان رشد یافته در شرایط تنش شوری استفاده می شود ، اما اطلاعات کمی در مورد استفاده از عصاره ریشه شیرین بیان (LRE) یا اسید لیپوئیک (LA) به عنوان بیولوژیک کننده ها استفاده می شود. مطالعاتی در مورد کاربرد LRE یا LA در ترکیب با اسید فولویک (FA) به عنوان بیولوژیک کننده های طبیعی انجام نشده است. بنابراین ، در این مطالعه ، دو آزمایش گلدان برای ارزیابی اثرات احتمالی LRE (5 گرم L-1) یا LA (0.1 میلی مولار) به عنوان یک اسپری شاخ و برگ در ترکیب با FA (0.2 میلی گرم کیلوگرم − 1 خاک) بر روی پروتئین های پروتئینی انجام شد. و آنتی اکسیدان ها ، خصوصیات رشد ، رنگدانه های فتوسنتزی ، جذب مواد مغذی و عملکرد و همچنین ویژگی های آناتومیکی ساقه ها و برگهای گیاهان گندم آبیاری شده با سه سطح آب شور (70/0 ، 7/8 و 6/14 dSm-1). سطح شوری متوسط ​​(7.8 dSm-1) و زیاد (14.6 dSm-1) باعث افزایش معنی دار (0.05 p p) در فعالیت SOD ، APX CAT ، POX و GR و همچنین در نشت الکترولیت ، سطح مالون دی آلدئید ، سطح اکسیژن واکنش پذیر (O2‒ و H2O2) در مقایسه با گروه های کنترل (گیاهان آبیاری شده با آب شیر). با این حال ، محتوای نسبی آب برگ ، شاخص پایداری غشاء ، جذب NPK ، سطح برگ ، ارتفاع گیاه ، طول سنبله ، عملکرد کاه ، عملکرد دانه و پروتئین دانه گندم به طور معنی داری کاهش یافت (05/0 p P). علاوه بر این از LRE یا LA و / یا HA به گیاهان گندم تحت تنش شوری به طور معنی داری (05/0 p P) به طور موازی با افزایش فعالیت های آنتی اکسیدان های آنزیمی باعث افزایش خصوصیات مورفولوژیکی و فیزیکی و بیوشیمیایی آنها شد. تنش شوری تغییر یافته (05/0 ≤ p) ساختار ساقه و برگ گندم. با این حال ، درمان با LRE + FA به طور قابل توجهی این اثرات منفی را بهبود بخشید. این یافته ها نشان می دهد که تیمار FA + LRE به طور قابل توجهی سیستم دفاعی آنتی اکسیدانی گیاهان را بهبود بخشیده و در نتیجه سطح ROS را کاهش داده و رشد و تولید گندم را در شرایط شور افزایش می دهد.

.



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

8 نوع پروتئین
پروتئین ها مواد مغذی مغذی هستند که از رشد و نگهداری بافت های بدن حمایت می کنند. اسیدهای آمینه بلوک های اساسی ساختاری پروتئین ها هستند و به عنوان اساسی یا غیر ضروری طبقه بندی می شوند. اسیدهای آمینه ضروری از غذاهای سرشار از پروتئین مانند گوشت ، حبوبات و طیور به دست می آید ، در حالی که مواد غیر ضروری به طور طبیعی در بدن شما سنتز می شوند.

طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، شما باید 10 تا 25 درصد از کالری مورد نیاز روزانه خود را از پروتئین دریافت کنید.



1) پروتئین هورمونی. هورمون ها مواد شیمیایی مبتنی بر پروتئین هستند که توسط سلول های غدد درون ریز ترشح می شوند. هورمون ها که معمولاً از طریق خون منتقل می شوند ، به عنوان پیام رسان های شیمیایی عمل می کنند که سیگنال ها را از سلول به سلول دیگر منتقل می کنند.

هر هورمون بر روی سلولهای خاصی در بدن شما ، که به عنوان سلولهای هدف شناخته می شوند ، تأثیر می گذارد. این سلول ها گیرنده های خاصی دارند که بر روی آن هورمون برای انتقال سیگنال ها متصل می شوند. نمونه ای از پروتئین هورمونی انسولین است که توسط لوزالمعده ترشح می شود تا میزان قند خون در بدن شما تنظیم شود.


2) پروتئین آنزیمی. پروتئین های آنزیمی فرآیندهای متابولیکی را در سلول های شما از جمله عملکرد کبد ، هضم معده ، لخته شدن خون و تبدیل گلیکوژن به گلوکز تسریع می کنند. نمونه آنزیمهای هضم کننده غذا که مواد غذایی را به اشکال ساده تری تجزیه می کنند که بدن شما به راحتی می تواند جذب کند.


3) پروتئین ساختاری. پروتئین های ساختاری همچنین به عنوان پروتئین های فیبری شناخته می شوند و اجزای لازم بدن شما هستند. آنها شامل کلاژن ، کراتین و الاستین هستند. کلاژن چارچوب پیوندی عضلات ، استخوانها ، تاندون ها ، پوست و غضروف شما را تشکیل می دهد. کراتین اصلی ترین سازه در مو ، ناخن ، دندان و پوست است.


4) پروتئین دفاعی. آنتی بادی ها ، یا ایمونوگلوبولین ، بخش اصلی سیستم ایمنی بدن شما هستند و بیماری ها را در معرض خطر قرار می دهند. آنتی بادی ها در گلبول های سفید خون تشکیل می شوند و به باکتری ها ، ویروس ها و سایر میکروارگانیسم های مضر حمله می کنند و آنها را غیرفعال می کنند.


5) پروتئین ذخیره سازی. پروتئین های ذخیره سازی به طور عمده یونهای معدنی مانند پتاسیم را در بدن شما ذخیره می کنند. به عنوان مثال آهن یونی است که برای تشکیل هموگلوبین ، مؤلفه اصلی ساختاری سلولهای قرمز خون مورد نیاز است. Ferritin - پروتئین ذخیره سازی - در برابر اثرات سوء آهن آهن اضافی در بدن شما را تنظیم و محافظت می کند. تخم مرغ بیضی و کازئین پروتئینهای ذخیره شده موجود در شیر مادر و سفیده تخم مرغ هستند که نقش مهمی در رشد جنین دارند.


6) پروتئین حمل و نقل. پروتئین های حمل و نقل مواد حیاتی را به سلول ها منتقل می کنند. به عنوان مثال ، هموگلوبین اکسیژن را از ریه ها به بافتهای بدن منتقل می کند. آلبومین سرم چربی هایی را در جریان خون شما حمل می کند ، در حالی که میوگلوبین اکسیژن را از هموگلوبین جذب کرده و سپس آن را به عضلات آزاد می کند. Calbindin یکی دیگر از پروتئین های حمل و نقل است که جذب کلسیم از دیواره روده را تسهیل می کند.


7) پروتئین گیرنده. پروتئین های گیرنده که در قسمت بیرونی سلول ها قرار دارند ، موادی را که از طریق سلول ها از جمله آب و مواد مغذی وارد و خارج می شوند ، کنترل می کند. برخی از گیرنده ها آنزیم ها را فعال می کنند ، در حالی که برخی دیگر غدد درون ریز را ترشح می کنند تا اپی نفرین و انسولین را ترشح کنند تا سطح قند خون را تنظیم کنند.


8) پروتئین انقباضی. همچنین به عنوان پروتئین حرکتی شناخته می شود ، پروتئین های انقباضی قدرت و سرعت انقباضات قلب و عضله را تنظیم می کنند. این پروتئین ها اکتین و میوزین هستند. پروتئینهای انقباضی در صورت انقباض شدید می توانند عوارض قلبی ایجاد کنند. این لیست 8 نوع پروتئین را تکمیل می کند.



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

روغن درخت چای :

روغن درخت چای از برگ های درخت کوچکی استخراج می شود که بومی کشور استرالیا است و بعنوان یک داروی سنتی محسوب می شود. از روغن درخت چای در معالجه بسیاری از بیماری های پوستی استفاده می شود. علاوه بر این موارد، کاربردهای فراوان دیگری دارد که در این مقاله به آنها می پردازیم.

14 استفاده روزمره از روغن درخت چای

ما شامل محصولاتی هستیم که فکر می کنیم برای خوانندگان ما مفید است. اگر از طریق پیوندها در این صفحه خرید کنید ، ممکن است کمیسیون کمی بدست آوریم. این روند ماست

روغن درخت چای یک روغن اساسی است که می تواند برای چندین منظور از جمله سالم نگه داشتن پوست ، مو و ناخن ها استفاده شود. علاوه بر فواید مورد حمایت علمی ، روغن درخت چای در زمان استفاده از آن ارزان و بی خطر است.

در این مقاله 14 مورد استفاده روزانه از روغن درخت چای مورد بحث قرار گرفته و راهنمایی هایی در مورد استفاده ایمن و موثر از آن ارائه شده است.

روغن چای چای چیست و چگونه کار می کند؟


روغن درخت چای از برگهای Melaleuca alternifolia ، یک درخت کوچک بومی کوئینزلند و نیو ساوت ولز ، استرالیا می آید.

اگرچه melaleuca alternifolia به عنوان درخت چای شناخته می شود ، اما نباید با گیاه تولید برگ هایی که برای تهیه چای سیاه ، سبز و پشمالو تولید می شود اشتباه گرفته شود.

روغن درخت چای قرن هاست که توسط آبزیان به عنوان داروی سنتی مورد استفاده قرار می گرفت. این استرالیایی های بومی برگ درخت چای را خرد می کنند تا روغن را استخراج کنند ، سپس برای درمان سرفه و سرماخوردگی استنشاق می شوند یا برای بهبودی مستقیماً روی پوست اعمال می شوند.

امروزه روغن درخت چای به عنوان روغن 100٪ بدون محلول یا "شسته و رفته" در دسترس است. فرم های رقیق نیز موجود است ، از 5 تا 50٪ مقاومت در محصولاتی که برای پوست طراحی شده اند.

روغن درخت چای حاوی تعدادی ترکیبات از جمله terpinen-4-ol است که به اثبات رسیده است که برخی باکتریها ، ویروس ها و قارچ ها را از بین می برد (1Trusted Source، 2Trusted Source).

Terpinen-4-ol همچنین به نظر می رسد فعالیت گلبولهای سفید شما را افزایش می دهد ، که به مبارزه با میکروب ها و سایر مهاجمان خارجی کمک می کند (منبع 3Trusted).

این خاصیت ضد میکروبی باعث می شود روغن درخت چای به عنوان یک داروی ارزشمند در معالجه بیماری های باکتریایی و قارچی پوست ، از بروز عفونت و بهبودی بهبود یابد.

در ادامه بخوانید تا در مورد بسیاری از کاربردها و فواید این روغن همه کاره بدانید.

1. ضدعفونی کننده دست
روغن درخت چای یک ضد عفونی کننده طبیعی طبیعی دست است.

مطالعات نشان داده اند که این ویروس چندین باکتری و ویروس رایج را که مسئول ایجاد بیماری هستند ، از جمله E. coli ، S. pneumoniae و H. آنفلوانزا (منبع 1Trusted) از بین می برد.

علاوه بر این ، یک مطالعه با آزمایش انواع مختلفی از شستشوی دست نشان می دهد که افزودن روغن درخت چای به پاک کننده ها باعث افزایش اثربخشی آنها در مقابل E. coli (منبع 4Trusted) شد.

در اینجا یک دستورالعمل ساده برای تهیه مواد ضدعفونی کننده دست طبیعی خود با استفاده از روغن درخت چای وجود دارد.

خلاصه:
استفاده از روغن درخت به عنوان ضد عفونی کننده دست طبیعی ممکن است به کشتن تعدادی از میکروب های مسئول سرماخوردگی ، آنفولانزا و بیماری های دیگر کمک کند.

2. دافع حشرات
روغن درخت چای ممکن است به دور نگه داشتن حشرات مزاحم کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که 24 ساعت پس از درمان با روغن درخت چای ، گاوها 61٪ کمتر از مگسهایی که با روغن درخت چای درمان نشده اند (5 منبع معتبر) داشتند.

علاوه بر این ، یک مطالعه لوله آزمایش نشان داد که روغن درخت چای توانایی بیشتری در دفع پشه ها نسبت به DEET ، رایج ترین ماده فعال در دافع حشرات تجاری دارد (6Tusted Source).

با استفاده از روغن درخت چای و سایر مواد طبیعی دفع این حشره را که به راحتی تهیه می شود ، امتحان کنید.

خلاصه:
روغن درخت چای نشان می دهد که حشرات را می کشد یا دفع می کند. در برخی موارد ، به همان اندازه مؤثر یا مؤثرتر از حشره کشهای استاندارد یا دفع کننده های ماده است.

3. دئودورانت طبیعی
اثرات ضد باکتریایی روغن درخت چای ممکن است به کنترل بوی زیر بغل مربوط به تعریق کمک کند.

خود عرق بوی ندارد. اما ، هنگامی که ترشحات غدد عرق شما با باکتری های روی پوست شما ترکیب می شود ، بوی متوسط ​​تا قوی ایجاد می شود.

ناحیه زیر بغل شما حاوی غلظت زیادی از این غدد است و عمدتاً مسئول آنچه که معمولاً "بو بدن" نامیده می شود ، است. خواص ضد باکتری روغن درخت چای آن را به یک جایگزین طبیعی ایده آل برای دفع کننده های تجاری و ضد عرق های تجاری تبدیل می کند.

در اینجا یک دئودورانتان طبیعی ایمن و موثر وجود دارد که می تواند از روغن درخت چای و چند ماده دیگر تهیه شود.

خلاصه:
روغن درخت چای حاوی ترکیباتی است که باکتریهای مسئول بو بو بدن را مبارزه می کند. می توان از آن برای تهیه یک دئودورانت ایمن و مؤثر استفاده کرد.


4- ضد عفونی کننده برای خرد و ضایعات جزئی
جراحاتی که منجر به شکسته شدن پوست می شود ، ورود میکروب ها به گردش خون شما را آسان می کند ، که می تواند منجر به عفونت شود.

روغن درخت چای را می توان برای از بین بردن برش ها و ساییدگی های جزئی با کشتن S. aureus و سایر باکتری هایی که می توانند باعث ایجاد عفونت در زخم های باز شوند (منبع 1Trusted) استفاده کرد.

برای ضد عفونی کردن برش یا ضایعات ، این مراحل را دنبال کنید:

برش را کاملاً با صابون ساده و آب تمیز کنید
یک قطره روغن درخت چای را با یک قاشق چایخوری روغن نارگیل مخلوط کنید
مقدار کمی از مخلوط را روی آسیب دیده بمالید و با بانداژ بپوشانید
این روند را یک یا دو بار در روز تکرار کنید تا یک زخم ایجاد شود
روغن نارگیل را بصورت آنلاین پیدا کنید.

خلاصه:
استفاده از مخلوطی از روغن درخت چای و روغن نارگیل می تواند به جلوگیری از بریدگی جزئی و ساییدگی کمک کند.

5. تقویت زخم

علاوه بر جلوگیری از عفونت در بریدگی ها و ساییدگی ها ، روغن درخت چای ممکن است باعث بهبودی زخم ها نیز شود.

تحقیقات نشان داده است كه روغن درخت چای به كاهش التهاب كمك می كند و باعث فعال شدن گلبول های سفید خون می شود كه در روند بهبودی مؤثر است (منبع ترابرد ، منبع 7Trusted ، منبع 8Trusted).

در یک مطالعه کوچک از 10 نفر مبتلا به زخم ، اضافه کردن روغن درخت چای به درمان زخم معمولی منجر به کاهش زمان بهبودی در همه افراد به جز یک شرکت کننده شد (منبع 9Trusteded).

هر بار استفاده از پانسمان جدید ، چند قطره روغن درخت چای می تواند به پانسمان زخم اضافه شود.

خلاصه:
روغن درخت چای ممکن است با کاهش التهاب و افزایش فعالیت گلبولهای سفید باعث بهبودی در بهبود زخم شود.

6. با آکنه مبارزه کنید
روغن درخت چای می تواند سلاحی قدرتمند در برابر آکنه باشد. مطالعات متعددی نشان داده اند که به کاهش مقدار و شدت کلی آکنه کمک می کند (10 منبع اعتماد ، منبع 11Trusted ، منبع 12Trusted).

در یک مطالعه ، استفاده از ژل 5٪ چای درختی بر روی ضایعات آکنه بیش از سه برابر در کاهش تعداد ضایعات از دارونما مؤثر بود. این تقریباً شش برابر در کاهش شدت مؤثر بود (منبع اعتماد 12).

در یک مطالعه دیگر ، روغن درخت چای به اندازه بنزوئیل پراکسید ، رایج ترین داروی ضد آکنه ، مؤثر است (منبع 13Trusted).

ژل های آکنه بر پایه روغن چای را می توان در فروشگاه های مواد غذایی طبیعی یا از خرده فروشان آنلاین خریداری کرد.

روش دیگر ، شما می توانید با مخلوط کردن یک قسمت روغن درخت چای با نه قسمت آب و استفاده از مخلوط در مناطق آسیب دیده با یک سواب پنبه یک یا دو بار در روز ، طبق نیاز ، درمان آکنه خود را انجام دهید.

خلاصه:
نشان داده شده است که ژلهای حاوی روغن درخت چای باعث کاهش تعداد ضایعات و شدت آکنه در تعدادی از مطالعات شده است.

7. از قارچ ناخن خلاص شوید
عفونتهای قارچی ناخن بسیار شایع است. اگرچه خطرناک نیستند ، اما می توانند ناخوشایند باشند. داروهایی وجود دارد که می تواند قارچ ناخن را درمان کند ، اگرچه ممکن است برخی از افراد رویکرد طبیعی تری را ترجیح دهند.

نشان داده شده است که روغن درخت چای در هنگام استفاده به تنهایی یا همراه با سایر داروهای طبیعی ، از شر قارچ های ناخن خلاص می شود (14Trusted Source، 15Trusted Source).

در یک مطالعه کنترل شده ، افراد مبتلا به قارچ ناخن به مدت شش ماه از روغن درخت چای مستقیم یا داروی ضد قارچ استفاده کردند. در پایان مطالعه ، حدود 60٪ از افراد در هر گروه وضوح جزئی یا کامل قارچ را تجربه کردند (منبع اطمینان 15).

شما می توانید از چند قطره روغن درخت چای به تنهایی استفاده کنید یا آن را با مقدار مساوی روغن نارگیل مخلوط کرده و آن را در ناحیه آسیب دیده بمالید. برای جلوگیری از انتشار قارچ به مناطق دیگر ، حتما دستان خود را بلافاصله بشویید.

خلاصه:
به نظر می رسد روغن درخت چای در برابر عفونت های قارچی ناخن مؤثر است با داروهای ضد قارچ که در این منطقه اعمال می شوند.

8- دهانشویه بدون مواد شیمیایی
تحقیقات نشان می دهد که روغن درخت چای ممکن است با میکروبهایی که باعث پوسیدگی دندان و بوی بد دهان می شوند ، مبارزه کند (16 منبع معتبر ، 17 منبع معتبر ، منبع 18 اعتماد).

یک مطالعه نشان داد که روغن درخت چای در مقایسه با کلرهگزیدین ، ​​یک ضد عفونی کننده متداول و شستشوی خوراکی در برابر باکتری های ایجاد کننده پلاک موثرتر است. از این گذشته ، سلیقه آن کمتر مورد اعتراض قرار گرفت (منبع 16Trusted).

از طرف دیگر ، یک مطالعه قدیمی گزارش داده است که به نظر نمی رسد روغن درخت چای تأثیر زیادی در تشکیل پلاک (منبع 19Tusted) داشته باشد.

برای درست کردن دهانشویه بدون مواد شیمیایی خود ، کافی است یک قطره روغن درخت چای را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید ، به مدت 30 ثانیه کاملاً مخلوط کرده و در دهان خود بریزید.

مانند سایر دهانشویه ها ، روغن درخت چای نباید بلعیده شود. در صورت مصرف ، می تواند سمی باشد.

خلاصه:
روغن درخت چای را می توان با آب رقیق کرد تا دهانشویه ایجاد کند که به مبارزه با بوی بد دهان و پلاک دندان کمک می کند.

9. پاک کننده همه منظوره
روغن درخت چای باعث تمیز کننده عالی و همه منظوره ای می شود که سطوح را نیز ضد عفونی می کند.

بعلاوه ، این کار را بدون ترک اثری از مواد شیمیایی که نمی خواهید اعضای خانواده یا حیوانات خانگی خود با آنها در تماس باشید ، انجام می دهد.

در اینجا یک دستور العمل آسان برای یک پاک کننده طبیعی و طبیعی است:

20 قطره روغن درخت چای ، 3/4 لیوان آب و یک لیوان سرکه سیب را در یک بطری اسپری ترکیب کنید.
خوب تکان دهید تا کاملاً مخلوط شوند.
مستقیماً روی سطوح اسپری کنید و با یک دستمال خشک تمیز کنید.
حتما قبل از هر بار استفاده از بطری را خرد کنید تا روغن درخت چای با سایر مواد مخلوط شود.
خرید سرکه سیب به صورت آنلاین.

خلاصه:
روغن درخت چای را می توان با آب و سرکه مخلوط کرد تا یک ماده پاک کننده بدون مواد شیمیایی برای خانه شما ایجاد کند.

10- التهاب پوست را تسکین می دهد
روغن درخت چای ممکن است به تسکین پوست ملتهب کمک کند.

شکل متداول سوزش پوستی درماتیت تماسی است که در صورت تماس پوست با آلرژن مانند نیکل ایجاد می شود. قرار گرفتن در معرض آلرژن منجر به پوستی قرمز ، خارش دار و گاه دردناک می شود.

تحقیقات حیوانی و انسانی نشان می دهد که استفاده از روغن درخت چای ممکن است به کاهش شدت این علائم کمک کند (20 منبع معتبر ، 21 منبع معتبر ، 22 منبع اعتماد).

در مطالعه ای با مقایسه اثرات درمان های مختلف درماتیت تماسی ، روغن درخت چای برای کاهش علائم مشاهده شد.



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 خرداد 1399 | نظرات ()

cache01last1592657839