نوشته شده توسط : ساحل

انتخاب و ذخیره گوجه فرنگی


هزاران نوع گوجه فرنگی در مجموعه ای از اشکال ، رنگ ها و اندازه وجود دارد. رایج ترین شکل ها گرد (Beefsteak و کره زمین) ، گلابی به شکل (رومی) و ریز به اندازه گیلاس (گیلاس و انگور) است. ارقام زرد نسبت به همتایان قرمزشان اسیدی تر و در نتیجه طعم کمتری دارند. امروزه در ایالات متحده آمریکا ، گوجه فرنگی تنها در مصرف سیب زمینی از نظر مصرف دوم است.

Growers And Enthusiasts Enjoy The RHS London Harvest Festival Show


انتخاب و ذخیره گوجه فرنگی
هنگام انتخاب گوجه فرنگی در بازار ، از بینی خود استفاده کنید. انتهای شکوفه (نه ساقه) بو کنید. خوش طعم ترین آنها عطر غنی گوجه فرنگی خواهد بود. از کسانی که در سوپر مارکت شما هستند ، حتی اگر برچسب زده شوند ، انتظار زیادی نداشته باشید


گوجه فرنگی هایی را انتخاب کنید که گرد ، پر باشند و از نظر اندازه سنگین باشند ، بدون کبودی و لکه ای. پوست باید محکم باشد ، نه ساییده شود. گوجه فرنگی های رسیده تازه را در مکانی خنک و تاریک ، کنار ساقه پایین نگه داشته و ظرف چند روز از آن استفاده کنید.

یخچال دشمن گوجه فرنگی است زیرا طعم آن را خنثی می کند و گوشت را به صورت شیرین تبدیل می کند. مقصر ترکیبی بنام hexenel Z-3 است که عطر و طعم گوجه فرنگی را به خود اختصاص می دهد. روند توسعه که اسید لینولنیک گوجه فرنگی را به Z-3 تبدیل می کند که باعث می شود دهان و بینی ما آواز بخورد ، مانع سرماخوردگی می شود. اگر باید یک گوجه فرنگی را یخچال کنید ، حدوداً یک ساعت قبل از استفاده آن را بیرون بیاورید تا اجازه دهید دوباره به دمای اتاق برگردد تا هرگونه وسوسه زنی Z-3 را زنده کند.

در هنگام زمستان زدن در باغ خود ، می توانید بعضی از آن گوجه فرنگی ها را که هنوز بسته نشده اند با بسته بندی کردن آنها در روزنامه و نگهداری در یک منطقه خنک بین 55 تا 70 درجه فارنهایت به مدت دو تا چهار هفته نجات دهید. آنها را بیش از دو عمق ذخیره نکنید و اغلب آنها را چک کنید تا از مواردی که شروع به بلوغ کرده اند استفاده کنید. انتظار نداشته باشید که آنها به اندازه آنچه که در تاکستان رسیده اید ، خوب باشند ، اما احتمالاً آنها همچنان بهتر از فروشگاه خریداری شده هستند.

گوجه فرنگی کنسرو شده
گوجه فرنگی کنسرو شده در سبک های زیادی از جمله کل ، خرد شده ، خرد شده ، رب (کنسانتره) ، پوره (تفت داده شده) ، سس (کمی نازک تر از پوره و معمولاً چاشنی تر) و آب میوه (بیشتر پالپ ها برداشته می شوند) می آیند.

گوجه فرنگی کنسرو نشده باز نشده باید ظرف شش ماه استفاده شود. پس از باز کردن ، گوجه فرنگی کنسرو شده را در یک ظرف شیشه ای پوشیده در یخچال تا یک هفته ذخیره کنید.

رب گوجه فرنگی و سس گوجه فرنگی باقی مانده را می توان تا دو ماه منجمد کرد. یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را در هر بخش از یک سینی یخ منجمد کنید ، هنگام یخ زدن بیرون بیاورید و برای تهیه افزودنیهای سریع و از پیش اندازه شده در سوپ ها و سس ها در یک کیسه های مهر و موم شده مهر و موم کنید. لازم نیست آنها قبل از افزودن به دستور العملهای شما در بیشتر موارد ذوب شوند.

انجماد گوجه فرنگی
اگر فضای فریزر دارید ، بهتر است به جای کنسرو خانگی منجمد گوجه فرنگی اضافی خود را منجمد کنید. این بسیار ساده تر است ، و عطر و طعم و بافت بهتر است ، اگرچه دیگر برای استفاده تازه مفید نخواهند بود.

برای انجماد ، بشویید و کاملاً خشک کنید. در کیسه های پلاستیکی با فشرده قرار دهید و هوا را با نی خیس کنید. هیچ لایه برداری یا پاک کردن لازم نیست. پس از ذوب شدن ، پوست به راحتی از بین می رود. آنها برای ظروف پخته شده بسیار مناسب هستند و بیشتر از آن طعم تازه را حفظ می کنند و به جای طعم کنسرو شده و پخته شده نیست.



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

روی چیست؟


روی نوعی فلز و یک عنصر ضروری است. این "ضروری" است زیرا شما باید آن را از رژیم غذایی خود بدست آورید ، زیرا بدن شما نمی تواند خودش را بسازد. در پشت آهن ، دومین ماده معدنی بسیار فراوان در بدن انسان است.

Zinc: Preconception and Fertility Support for BOTH Partners

 

چگونه روی دقیقاً به بدن شما کمک می کند؟ این در واقع در تمام بافتهای بدن موجود است و برای تقسیم سلولی سالم لازم است.

مانند یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند ، با آسیب رادیکال های آزاد مبارزه می کند و به کند شدن روند پیری کمک می کند. این ماده معدنی همچنین تأثیر عمده ای بر تعادل هورمونی دارد ، بنابراین به همین دلیل ، حتی کمبود کمی نیز می تواند منجر به افزایش خطر ناباروری یا دیابت شود.

به گفته محققان گروه پوست در دانشگاه کالیفرنیا:

روی نقش مهمی در مسیرهای بیوشیمیایی بیشماری دارد: سیستم های اندام از جمله سیستم عصبی مرکزی ، دستگاه گوارش ، سیستم عصبی مرکزی ، سیستم ایمنی ، اسکلتی و تولید مثل ... کمبود روی باعث اختلال در ایمنی هومورال و سلولی با واسطه سلول می شود و حساسیت به عفونت را افزایش می دهد .

اگر مقدار کم روی دارید ، ممکن است واکنشهای منفی مانند مریض شدن را تجربه کنید ، احساس کنید همیشه خسته هستید و از بین می روید ، و با غلظت ضعیف ، رشد مبهم و عدم توانایی در بهبود زخم ها مواجه هستید.

12 مزایای برتر روی
در زیر برخی از مهمترین فواید روی و دلایل برای اطمینان از کافی بودن این ماده معدنی وجود دارد:

1. عملکرد ایمنی را پشتیبانی می کند و ممکن است به مبارزه با عفونت ها / سرماخوردگی کمک کند
همانطور که موسسه ملی بهداشت توضیح می دهد ، "کمبود شدید روی عملکرد سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهد ، و حتی درجه خفیف تا متوسط ​​کمبود روی می تواند عملکرد ماکروفاژ و نوتروفیل ، فعالیت سلولهای کشنده طبیعی و فعالیت مکمل را مختل کند."

این ماده معدنی یک جزء اساسی در مسیرهای انتقال سیگنال پاتوژن است. به کنترل التهاب کمک می کند و از افزایش واکنش های التهابی ، از جمله آزاد شدن سیتوکین ها ، و همچنین آسیب دیدن بافت ها کمک می کند.

این ماده معدنی در طی پاسخ ایمنی عملکردی پیچیده ای دارد زیرا به بدن کمک می کند تا به هموستاز برگردد.

این دارو اغلب به عنوان یک داروی بدون نسخه طبیعی برای مقابله با سرماخوردگی و علائم بیماری مصرف می شود. هنگامی که حداقل به مدت پنج ماه مصرف شود ، ممکن است خطر ابتلا به سرماخوردگی را کاهش دهد - به علاوه مکمل هنگامی که شما بیمار شدید ممکن است روند بهبودی را تسریع کند.

2. به عنوان یک آنتی اکسیدان قدرتمند عمل می کند
نشان داده شده است که روی یک ماده ضد التهاب و آنتی اکسیدان مؤثر است و به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک می کند و احتمال ابتلا به بیماری را کاهش می دهد. به خصوص در بیماران مسن ، فواید روی شامل توانایی آن در پشتیبانی از تقسیم سلولهای سالم ، جلوگیری از جهش سلولهای سرطانی و لکه دار شدن رشد تومور است.

هنگامی که محققان دانشکده پزشکی دانشگاه میشیگان مزایای احتمالی مکمل های روی را در بین 50 بزرگسال مورد مطالعه قرار دادند ، کشف کردند که سطح نشانگر استرس اکسیداتیو در گروه مکمل به طور قابل توجهی پایین تر از گروه دارونما است.

افرادی که سطوح پایین تری مصرف نکردند از مکمل های روی استفاده کردند ، سطح بالاتری از سیتوکینهای التهابی ، نشانگرهای استرس اکسیداتیو پلاسما و مولکولهای چسبندگی سلولهای اندوتلیال داشتند.

پس از مصرف مکمل روی ، بروز عوارض جانبی و عفونت های مرتبط با بیماری نیز در گروه مکمل به طور قابل توجهی کمتر بود ، نمونه دیگری از توانایی های تقویت کننده سیستم ایمنی از مزایای روی.

3. آیا می توانید به تعادل هورمونها کمک کنید
فواید روی برای سلامتی هورمونی و باروری به این دلیل است که این ماده معدنی در تولید هورمون از جمله افزایش تستوسترون به طور طبیعی که نقش بسیار گسترده ای در مردان و زنان دارد ، نقش مهمی دارد.

این ماده معدنی همچنین بر هورمونهای جنسی زن تأثیر می گذارد و حتی در ایجاد و رهاسازی تخم ها در داخل و از تخمدان ها نیز نقش دارد.

برای تولید استروژن و پروژسترون در زنان لازم است ، که هر دو از سلامت باروری حمایت می کنند. با اجتناب از داشتن سطح خیلی زیاد یا خیلی پایین می توانید خطر ابتلا به مشکلات قاعدگی ، نوسانات خلقی ، یائسگی زودرس ، ناباروری و احتمالاً حتی سرطانهای خاص را کاهش دهید.

4- به مبارزه با دیابت کمک می کند

4- به مبارزه با دیابت کمک می کند
این ماده معدنی اساسی برای تعادل بیشتر هورمون ها از جمله انسولین ، هورمون اصلی دخیل در تنظیم قند خون و همچنین به عنوان یک درمان طبیعی دیابت مورد نیاز است. روی به دلیل اتصال به انسولین از قند خون سود می برد ، بنابراین انسولین به اندازه کافی در لوزالمعده ذخیره می شود و هنگام ورود گلوکز به جریان خون آزاد می شود.

همچنین امکان استفاده صحیح از آنزیم های گوارشی لازم برای اتصال انسولین به سلول ها را فراهم می کند ، بنابراین گلوکز به جای سوخت به عنوان چربی به عنوان سوخت برای بدن استفاده می شود.

5. با پشتیبانی از کشتی های خون به حفظ سلامت قلب کمک می کند
روی برای حفظ سلامتی سلول ها در سیستم قلبی عروقی لازم است ، ضمن اینکه باعث کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو می شود. اندوتلیوم ، لایه نازک سلولهایی که رگهای خونی را ردیف می کنند ، تا حدی به مقادیر کافی از این ماده معدنی متکی است.

روی با حفظ گردش خون سالم از سلامتی قلب بهره مند می شود ، زیرا به عنوان یک درمان طبیعی برای فشار خون بالا و کلسترول خون در شریان های گرفتگی یا آسیب دیده کمک می کند.

6. می تواند به جلوگیری از اسهال کمک کند
کمبود روی مربوط به مشکلات گوارشی مزمن و بیماریهای اسهالی است که در چندین مطالعه نشان داده شده است. محققان دریافته اند که مکمل می تواند هم در پیشگیری و هم به عنوان یک درمان حاد اسهال مؤثر باشد.

7. از باروری پشتیبانی می کند
مطالعات نشان می دهد که روی نقش مهمی در باروری ، به ویژه تعدیل سطح تستوسترون سرم در مردان دارد. محدودیت و کمبود روی رژیم غذایی در مردان جوان عادی با کاهش قابل توجه غلظت تستوسترون سرم همراه است که می تواند بر باروری و کاهش میل جنسی تأثیر منفی بگذارد.

روی برای شما چه جنسی ایجاد می کند؟ این به طور بالقوه می تواند رانندگی جنسی کم را با افزایش سطح تستوسترون بهبود بخشد.

در یک مطالعه توسط گروه پزشکی داخلی دانشگاه وین ، پس از 20 هفته محدودیت روی ، دادن مکمل های روی به بیماران به طور موثر تستوسترون سرم را در اکثر مردان افزایش داده است.

این ماده معدنی همچنین روی باروری زنان تأثیر می گذارد ، زیرا در طی مراحل رشد تخم های زن لازم است سطح کافی وجود داشته باشد ، در غیر این صورت تخم ها نمی توانند به درستی بالغ شوند و تخمک گذاری رنج می برند.

8- کمک به جذب و هضم مواد مغذی
این ماده معدنی ضروری بر سنتز پروتئین تأثیر می گذارد و بدن برای استفاده از اسیدهای آمینه از غذاها لازم است. همچنین در تجزیه کربوهیدرات ها از مواد غذایی ، که یکی از منابع اصلی انرژی بدن است ، نقش دارد.

به همین دلیل می توانید با جلوگیری از کمبود ، خطر ابتلا به سطح کم انرژی و خستگی آدرنال یا مزمن را کاهش دهید.

9. از سلامت کبد پشتیبانی می کند
با استفاده از این ماده معدنی ، میزان بروز عفونت کاهش می یابد و میزان آسیب کبدی در آنها کمتر است. فواید روی می تواند با کاهش التهاب در کبد ، کاهش آسیب های رادیکال آزاد ، کمک به جذب مواد مغذی و امکان حذف مناسب زباله ها ، به سلامت کبد کمک کند.

10. به رشد و ترمیم عضلات کمک می کند
این ماده معدنی خاص نقش مهمی در تقسیم سلولی و رشد سلولی دارد ، بنابراین روی با ترمیم بدن و بهبود قدرت در سیستم های عضلانی و اسکلتی نقش مهمی در ترمیم و رشد عضلات دارد.

همچنین به آزادسازی تستوسترون ، هورمون رشد و فاکتور رشد انسولین مانند 1 (IGF-1) کمک می کند ، که همه اینها باعث ایجاد توده عضلانی و متابولیسم سالم می شوند.

روی از توده عضلانی بهره مند می شود زیرا به افزایش میزان تستوسترون بدن کمک می کند ورزش زیر را انجام دهد - به خصوص تمرینات وزنه ای و تمرین با شدت زیاد - زیرا باعث افزایش سرعت تبدیل آندرواستندیون به تستوسترون می شود.

11. پشتیبانی از بینایی و سلامت چشم
مصرف زیاد روی ممکن است به کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا در مرحله پیشرفته و کاهش بینایی کمک کند. یک بررسی منظم نشان داد که مکمل به تنهایی ممکن است برای ایجاد تغییرات معنی دار از نظر بالینی در حدت بینایی کافی نباشد ، اما به نظر می رسد که به کند شدن سرعت پیشرفت دژنراسیون ماکولا کمک می کند.

12. آیا می تواند به کاهش آکنه و بهبودی زخم کمک کند
بعضی از رویهای ذخیره شده در بدن شما در واقع در پوست شما نگهداری می شوند و نقش اساسی در رشد ، تمایز و رشد بافتهای مختلف انسانی دارند. براساس گزارش سال 2019 ، "اختلالات در متابولیسم روی ممکن است اختلالی ایجاد کند که به طور معمول خود را بر روی پوست بروز می دهد."

از آنجا که از تولید کلاژن ، پرمصرف ترین پروتئین در بدن انسان که بافت پیوندی را تشکیل می دهد ، پشتیبانی می کند ، این ماده معدنی گاهی اوقات برای کمک به افرادی که در اثر سوختگی ، زخم ، زخم های بهبودی آهسته و سایر انواع آسیب یا آسیب های پوستی بهبود می یابند ، استفاده می شود. فواید روی همچنین می تواند به حمایت از سیستم ایمنی بدن به گونه ای کمک کند که در هنگام بهبود ، حساسیت پوست به عفونت ها را کاهش دهد.



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سیلیکون دی اکسید چیست و آیا بی خطر است؟


به منظور بهبود بافت و ماندگاری محصولات غذایی دانه ای و پودری مانند پودرهای پروتئینی و چاشنی ها ، اغلب از مواد افزودنی ضد پخت استفاده می شود. یکی از این مواد افزودنی دی اکسید سیلیکون است که توانایی کمک به جلوگیری از مرطوب شدن مواد و جمع شدن مواد را می دهد.

 

دی اکسید سیلیکون دقیقاً چیست و آیا بی خطر است؟ همچنین به عنوان سیلیس شناخته می شود ، این ترکیب در طبیعت به شکل مواد معدنی خاصی وجود دارد و در آزمایشگاه ها نیز ساخته شده است که در غذاها ، مکمل ها و مواد آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد.

نوع موجود در مواد غذایی ما در مطالعات بی خطر است ، با این وجود قرار گرفتن در معرض انواع خاصی از دی اکسید سیلیکون می تواند برای افرادی که در صنایع معدن ، ساخت و ساز و فولاد کار می کنند ، خطری را ایجاد کند.

دی اکسید سیلیکون چیست؟ از کجا به طور طبیعی یافت می شود؟
دی اکسید سیلیکون ترکیبی است که به طور طبیعی در پوسته زمین در حالت بلوری مشاهده می شود. می توان از کوارت معدن و تصفیه به دست آورد.

همچنين در برخي ارگانيسم ها و حيوانات ، بدن انسان (جزء رباط هاي انساني ، غضروف و ماهيچه ها) به علاوه برخي از گياهان (خصوصاً غلات) و در آب آشاميدني است.

علاوه بر این ، در آزمایشگاه ها ایجاد شده و به عنوان یک افزودنی غذایی رایج مورد استفاده قرار می گیرد و در مواردی مانند مواد پخت ، پودر پروتئین و ادویه های خشک یافت می شود. این ترکیب در صنایع مختلفی از مواد غذایی و آرایشی گرفته تا ساخت و ساز و الکترونیک کاربردهای مختلفی دارد.

دی اکسید سیلیکون از چه چیزی ساخته شده است؟ این ترکیب از سیلیکون (Si) و اکسیژن (O) تشکیل شده است ، به همین دلیل فرمول شیمیایی SiO2 را دارد.

سیلیس چیست و چگونه متفاوت است؟
دی اکسید سیلیکون با نام رایج سیلیس می رود. همچنین گاهی به آن انیدرید سیلیسی یا سیلیکات گفته می شود.

بسته به نحوه ساخت آن ، سیلیس / دی اکسید سیلیکون به اشکال مختلفی تولید می شود ، از جمله:

سیلیس کریستالی ، که معمولاً از کوارتز استخراج معدن بدست می آید. کوارتز در واقع درصد بالایی از پوسته زمین را تشکیل می دهد ، بنابراین این نوع در دسترس گسترده است. این فرم مورد استفاده در مواد غذایی نیست و هنگام استنشاق در طولانی مدت می تواند مشکل ساز باشد.
سیلیس آمورف ، که در رسوبات و سنگهای زمین یافت می شود. این همچنین دیاتومیت ، دیاتوم سیلیس یا زمین دیاتومه تشکیل می دهد ، که از رسوباتی ساخته شده است که با گذشت زمان در رسوب رودخانه ها ، جریان ها ، دریاچه ها و اقیانوس ها جمع می شوند. روان و جلوگیری از جذب رطوبت.
دی اکسید سیلیکون کلوئیدی ، که در ساخت قرص استفاده می شود. این نوع در مکمل ها یافت می شود زیرا دارای خاصیت ضد پخت و پز ، جاذب ، تجزیه کننده و گلیدان است.
چرا در مواد غذایی و مکمل ها استفاده می شود؟
دی اکسید سیلیکون آمورف مصنوعی نوعی است که اغلب به عنوان یک افزودنی غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. معمولاً توسط هیدرولیز فاز بخار تولید می شود.

کدام غذاها حاوی دی اکسید سیلیکون هستند؟ آن را در مقادیر اندکی به غذاها اضافه می کنید ، مانند:

آرد
پودر پروتئین
پودر خمیرمایه
شکر شیرینی پزی
نمک
مخلوط ادویه ، گیاهان و چاشنی ها
آبجو (قبل از پردازش نهایی از آبجو با آب تصفیه خارج می شود)
محصولات تخم مرغ خشک شده
خوراک دام / دام
کپسول های مکمل
سیلیکات همچنین در انواع غذاهای گیاهی موجود در رژیم غذایی انسان ، از جمله سبزیجات و غلات غلات ، مانند سبزیجات برگ ، فلفل ، چغندر ، جوانه ، برنج و جو وجود دارد.

از آنجا که این قابلیت را دارد که مانع از جذب رطوبت شود و از جمع شدن مواد و ترکیبات در کنار هم جلوگیری کند ، از دی اکسید سیلیکون در محصولات غذایی برای کمک به حفظ بافت آنها استفاده می شود. این بیماری اغلب در محصولات دانه ای یا پودری یافت می شود ، زیرا همانطور که سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) آن را توصیف می کند ، "سرعت پراکندگی را افزایش می دهد ، باعث می شود ذرات مواد غذایی از هم جدا شوند و آب را به جای تشکیل توده ها مرطوب کند."

دی اکسید سیلیکون برای استفاده در مواد غذایی و مکمل ها چیست؟ طبق گفته USDA ، دی اکسید سیلیکون دارای خواصی است که عملکردهای زیر را در مواد غذایی و مکمل ها به شما می دهد:

به عنوان یک عامل ضد کیک کار می کند
از خوردگی جلوگیری می کند
از بین می برد
پودرها را از جذب رطوبت متوقف می کند
به تثبیت و روشن شدن آبجو کمک می کند
به حمل و توزیع روغن های طعم دهنده کمک می کند
الکل را جذب می کند
در پردازش شراب و تولید ژلاتین کمک می کند
بسته به ساختار دی اکسید سیلیکون ، می تواند به عنوان یک شفاف ، بی مزه ، کریستال یا یک پودر آمورف (که بعضا پودر سیلیس نامیده می شود) ظاهر شود.

سیلیس آمورف دارای خواص فیزیکی و شیمیایی بسیار بی نظیری و پتانسیل به عنوان یک افزودنی در صنایع مختلف فرآوری است. به عنوان مثال ، از یک ذره کوچک ، سطح ویژه ای خاص و قابلیت ژل و ضخیم شدن برخوردار است.

چیز دیگری که سیلیس را منحصر به فرد می کند ، حلالیت آن است. دی اکسید سیلیکون در آب یا حلالهای آلی محلول نیست.

علاوه بر استفاده در مکمل ها و مواد آرایشی مواد غذایی ، از سیلیس در تولید قوطی ، فیلم های غیرقابل نفوذ ، رنگ ، لاستیک سیلیکون ، ترکیبات پلی استر ، فرمول های دندانی ، امولسیون ، سموم دفع آفات ، تهویه خاک و خاک چمن استفاده می شود.

مزایا؟ (به علاوه RDA / محدودیت ها)
آیا مزایای شناخته شده ای از سیلیس / سیلیکون به دست آمده از مواد غذایی وجود دارد؟ به طور کلی ، هنگامی که به عنوان یک افزودنی غذایی مصرف می شود ، به نظر می رسد که بسیار خنثی باشد ، فواید کمی دارد ، به غیر از اینکه غذاها از بافت و ماندگاری بهتری برخوردار هستند.

یکی از دلایل آن این است که دی اکسید سیلیکون (SiO2) ، به شکل افزودنی غذایی ، جذب روده محدودی دارد.

به گفته این ، محصولات مرتبط با زمین مانند مادat خاکی که مقادیر متمرکز بیشتری از سیلیس را تأمین می کنند ، مزایایی دارند.

مطالعات خاص نشان داده اند که سیلیکون یک ماده معدنی ضروری برای بدن است و به ساخت استخوان های قوی ، مو ، ناخن و دندان کمک می کند. ممکن است اثرات ضد پیری داشته باشد و به جلوگیری از علائم مرتبط با کمبودهای سیلیکون کمک کند ، مانند:

رشد غیر طبیعی
استخوان های ضعیف
ناهنجاری در استخوان های جمجمه و محیطی - سایپرز ، باشگاه دانش
درد مفاصل
تعادل معدنی ضعیف
طبق مطالعه ای که در ژورنال بین المللی غدد درون ریز منتشر شده است ، نشان داده شده است که سیلیکون از ساخت استخوان پشتیبانی می کند و خاصیت محافظت از استخوان را دارد ، به علاوه ممکن است در تشکیل کلاژن نقش داشته باشد. برخی تحقیقات نشان می دهد که سیلیکون می تواند به بهبود تراکم استخوان و انعطاف پذیری استخوان و محافظت از دندان ها کمک کند.

طبق تحقیقات موجود ، مصرف آن چقدر بی خطر است؟

بهترین راه برای به دست آوردن سیلیکون طبیعی از طریق خوردن غذاهای گیاهی و گیاهان سالم است. این مواد غذایی عبارتند از:

غلات کامل مانند جو و برنج
سبزیجات
لوبیا سبز
خربزه
خیارها
کنگر فرنگی
مارچوبه
قاصدک
گیاهانی مانند برگ گزنه ، ترب کوهی ، نی جو و گل سرخ (این گیاهان ممکن است به صورت مکمل و چای نیز مصرف شوند)
شواهدی وجود دارد که دریافت حدود 40 میلی گرم سیلیکون از رژیم غذایی شما ممکن است با استخوان های قوی تر مرتبط باشد.

FDA اظهار داشته است که سیلیس اضافه شده به غذا نمی تواند بیش از 2 درصد از وزن کل مواد غذایی باشد. گروه خبره ویتامین ها و مواد معدنی سطح بالایی ایمن برای مصرف روزانه سیلیکون را 12 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن در روز (برای یک بزرگسال 60 کیلوگرمی) تعیین کرده است.

لزوماً مصرف سیلیس در مقادیر بالاتر خطرناک از آن چیزی نیست که معمولی باشد ، اما تحقیقات برای اثبات اینکه چقدر بی خطر است وجود ندارد.

نمی دانید که دی اکسید سیلیکون در مواد غذایی وگان است؟

بیشتر اوقات ، بله. به این دلیل است که معمولاً در آزمایشگاه ساخته شده است.

نتیجه
دی اکسید سیلیکون چیست؟ این ترکیب به طور طبیعی در سطح زمین ، در بدن انسان و در بعضی از حیوانات به علاوه در گیاهان و آب آشامیدنی یافت می شود.
همچنین این ماده ساخته شده توسط انسان و بیشتر اوقات به عنوان ماده ضد پخت و پز استفاده می شود تا از پودر شدن مواد غذایی پودر نشده و از جذب رطوبت جلوگیری کند.
این ماده افزودنی غذایی را در غذاهایی مانند پودر بیکینگ ، پودر پروتئین ، شکر ، نمک و ادویه جات پیدا خواهید کرد.
آیا دی اکسید سیلیکون برای مصرف بی خطر است؟ کارشناسان معتقدند که عوارض جانبی دی اکسید سیلیکون نادر است و مصرف این مواد افزودنی غذایی خطر کمترین خطر را برای شما به همراه دارد.



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

کره شیباتر :

کره شی یا شیباتر، یا همان کره شیباتر (shea butter)، نوعی روغن است که از بذر درخت آفریقایی استخراج می شود. در زبان بومی آفریقا به آن Vitellaria paradoxa می گویند، اما کلمه انگلیسی (shea) از نام درختی در بامبارا آمده است. دانه های خام درخت شی به رنگ عاج فیل هستند.

 

کره Shea چربی است که از آجیل درخت درخت استخراج می شود. به رنگ سفیدی یا عاج است و قوام خامه ای دارد که به راحتی در پوست شما پخش می شود. بیشتر کره درخت گوسفند از درختان شیا در غرب آفریقا تهیه می شود.

غلظت بالای اسیدهای چرب و ویتامین ها باعث شده کره کره یک ماده آرایشی ایده آل برای نرم شدن پوست باشد. کره Shea همچنین دارای خواص ضد التهابی و درمانی است. استفاده از کره شیء بر روی بدن ، به خصوص صورت شما ، می تواند وضعیت شما ، تن را مهیا کرده و پوست شما را آرام کند.

مزایای کره shea برای صورت شما
خواص ضد التهابی و درمانی
ثابت شده است که کره درخت خواص ضد التهابی گسترده دارد. قرمزی و تورم روی صورت شما ممکن است با استفاده از محصولات کره shea آرام شود.

خاصیت نرم کننده
روغنهای غنی از درخت مغز درختان موجود در کره shea می توانند درون پوست شما خیس شوند و یک سد نرم و نرم ایجاد کنند که در رطوبت مهر و موم می شود. این اثر مرطوب کننده می تواند چند ساعت به طول انجامد.

خواص ضد پیری
همچنین گزارش شده است که کره درخت خواص ضد پیری نیز دارد. اگر صحیح باشد ، مکانیسم دقیق شناخته شده نیست و ممکن است مربوط به ترویج تولید کلاژن یا کاهش تجزیه کلاژن موجود باشد.


طرز استفاده کره کره از پوست صورت خود را
آسانترین راه برای استفاده از کره shea برای صورت شما ، خرید خامه ای است که شامل کره shea از فروشگاه مواد غذایی سالم ، داروخانه یا خرده فروشی آنلاین است.

کره Shea را می توان قبل از خواب به طور مستقیم بر روی صورت خود بمالید. استفاده از کرم با کره درخت کره به عنوان بخشی از کارهای روزمره پوست شما در صبح ممکن است عادت کند. اسیدهای چرب و روغنهای موجود در کره shea باعث می شود استفاده از آرایش در بالای آن دشوار باشد.

همچنین می توانید با استفاده از کره shea و چندین ماده دیگر ماسک صورت درست کنید. ابتدا صورت خود را با پاک کننده کرم یا آب گرم بشویید.

برای درست کردن ماسک خود ، با هم مخلوط شوید:

1 قاشق غذاخوری عسل خام
3 تا 4 قطره روغن انگور
1 قاشق غذاخوری کره Shea خالص
خوب مخلوط کرده و روی صورت خود پخش کنید. قبل از اینکه به آرامی صورت خود را با آب گرم و یک دستشویی نرم تمیز کنید ، بهترین نتیجه را برای 10 تا 12 دقیقه بگذارید.

با این ماسک های صورت مواظب باشید زیرا در صورت ابتلا به آن ممکن است آکنه ایجاد کند.

عوارض جانبی و خطرات
کره Shea یک ماده موضعی بسیار کم خطر است. واکنشهای آلرژیک به کره شیکا نادر است.

حتی افرادی که به آجیل درختی حساسیت دارند ، خانواده ای که به آن آجیل تعلق دارند ، از میزان واکنش کمتری نسبت به کره درخت پوست در چهره خود رنج می برند. محققان معتقدند كه این امر به این دلیل است كه آجیل شاا دارای مقدار کمی از پروتئین های درخت گردو است كه باعث ایجاد آلرژی می شود.

 

کره Shea یک مرطوب کننده اثبات شده برای پوست شما است. محصولات مراقبت از پوست بسیاری وجود دارد ، در بسیاری از نقاط قیمتی که حاوی کره shea به عنوان یکی از ترکیبات اصلی آن است.

کره Shea دارای خاصیت تسکین دهنده و ضد پیری است که باعث می شود پوست یکنواخت تر به نظر برسد و پیری را کاهش دهد.

با این حال ، کره خالص کره روی صورت شما می تواند به شکستگی منجر شود. حتی استفاده از برخی محصولاتی که فقط درصد کمی از کره درخت قهوه دارند ممکن است باعث آکنه شود.

منبع: https://is.gd/3kyiWB



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ویتامین A: منابع و فواید آن


ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است که برای بینش سالم ، پوست ، استخوان ها و سایر بافت های بدن مفید است. ویتامین A اغلب به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و در برابر آسیب سلولی مبارزه می کند ، اما کاربردهای بسیاری نیز دارد.

 

دکتر شری راس ، متخصص بهداشت زنان در مرکز بهداشت Providence Saint John در نقش خود با رشد و تقسیم سلولی ، ویتامین A نقش مهمی در شکل گیری و نگهداری طبیعی قلب ، ریه ها ، کلیه ها و سایر ارگان های حیاتی دارد. سانتا مونیکا ، کالیفرنیا ، به Live Science گفت.

منابع
دو نوع ویتامین A. وجود دارد که ویتامین A از پیش ساخته ، که به آن رتینول نیز گفته می شود ، در محصولات حیوانی یافت می شود. منابع خوب شیر غنی شده ، تخم مرغ ، گوشت ، پنیر ، جگر ، روغن ماهی حلیبوت ، خامه و کلیه است. طبق گفته ی کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده (NLM) ، ویتامین A در غذاهای گیاهی مانند میوه و سبزیجات یافت می شود. رایج ترین نوع پروتیین ویتامین A بتاکاروتن است ، کاروتنوئید که در غذاهای گیاهی رنگدانه های تیره ایجاد می کند. بتاکاروتن را می توان در این غذاهای با رنگ روشن یافت:

طالبی
گریپ فروت صورتی
زردآلو
هویج
كدو حلوايي
سیب زمینی های شیرین
اسکواش زمستانی
سبزیجات سبز تیره و برگ
کلم بروکلی


فواید
ویتامین A عملکردهای متنوعی دارد. مطابق با NLM ، رتینول نه تنها رنگدانه ها را در شبکیه چشم ایجاد می کند ، بلکه برای دید خوب ، به ویژه دید در شب و سلامت کلی چشم نیز ضروری است.

یک مطالعه بیماری چشمی وابسته به سن توسط موسسه ملی چشم نشان داد که مصرف مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها ، از جمله ویتامین A ، همراه با روی ، ممکن است خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا وابسته به سن را حدود 25 درصد کاهش دهد. راس گفت ، دژنراسیون ماكولا مربوط به سن شایعترین علت از بین رفتن بینایی در افراد مسن است.



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

تعریف اسید


اسید نوعی ماده شیمیایی است که پروتون یا یون هیدروژن را اهدا می کند و یا الکترون ها را می پذیرند. اکثر اسیدها حاوی یک اتم هیدروژن هستند که به هم پیوسته است و می تواند آزاد شود (جدا شود) تا یک کاتیون و آنیون در آب تولید شود. هرچه غلظت یون های هیدروژن تولید شده توسط یک اسید بیشتر باشد ، میزان اسیدیته آن بیشتر و pH محلول پایین تر است.

Litmus strips measuring an acid


کلمه اسید از واژه های لاتین acidus یا acere گرفته شده است که به معنی "ترش" است ، زیرا یکی از خصوصیات اسیدها در آب طعم ترش است (به عنوان مثال ، سرکه یا آب لیمو).


آرنیوس ، برونستد-لوری و اسید لوئیس
روشهای مختلفی برای تعریف اسیدها وجود دارد. شخصی که به "اسید" مراجعه می کند ، معمولاً به یک اسید Arrhenius یا Brønsted-Lowry مراجعه می کند. اسید لوئیس به طور معمول "اسید لوئیس" خوانده می شود. دلیل تعاریف متفاوت این است که این اسیدهای مختلف مجموعه مولکولهای یکسانی را شامل نمی شوند:

Arrhenius Acid: با این تعریف ، یک اسید ماده ای است که در هنگام افزودن به آب ، غلظت یون های هیدروونیوم (H3O +) را افزایش می دهد. همچنین ممکن است افزایش غلظت یون هیدروژن (H +) را به عنوان یک جایگزین در نظر بگیرید.


Brønsted-Lowry Acid: با این تعریف ، یک اسید ماده ای است که می تواند به عنوان یک پروتون دهنده کمک کند. این تعریف کمتر محدود کننده است زیرا حلالها علاوه بر آب مستثنا نیستند. در اصل ، هر ترکیبی که بتواند از آن جدا شود ، یک اسید Brønsted-Lowry از جمله اسیدهای معمولی ، به علاوه آمین ها و الکل است. این پرکاربردترین تعریف از یک اسید است.


لوئیز اسید: اسید لوئیز ترکیبی است که می تواند یک جفت الکترون را برای تشکیل پیوند کووالانسی بپذیرد. با این تعریف ، برخی ترکیبات که حاوی هیدروژن نیستند ، از نظر اسید از جمله تری کلرید آلومینیوم و تری فلوئورید بور شناخته می شوند.

نمونه اسید
اینها نمونه هایی از انواع اسیدها و اسیدهای خاص است:

آرنیوس اسید
اسید منوپروتیک
اسید لوئیس
اسید هیدروکلریک
اسید سولفوریک
اسید هیدروفلوریک
استیک اسید
اسید معده (حاوی اسید هیدروکلریک)
سرکه (که حاوی اسید استیک است)
اسید سیتریک (موجود در میوه مرکبات)
اسیدهای قوی و ضعیف


اسیدها ممکن است براساس میزان جداسازی کامل آنها در یون ها در آب ، قوی یا ضعیف شناخته شوند. یک اسید قوی ، مانند اسید هیدروکلریک ، به طور کامل در یون های خود در آب جدا می شود. یک اسید ضعیف فقط جزئی از یون های آن جدا می شود ، بنابراین محلول حاوی آب ، یون و اسید (به عنوان مثال اسید استیک) است.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

6 نکته برای تبدیل سبزیجات به بهترین میان وعده های غذایی سریع


من عاشق غذای تازه خوب هستم ، اما بسیاری از ما شرط کرده ایم که فکر کنیم غذای مغذی خوب ، بی مزه ، بی مزه و کسل کننده است. این نمی تواند بیشتر از حقیقت باشد.

آیا زیبایی سبزیجات به طور طبیعی روشن ، براق ، رنگی ، براق و ترد را به همان اندازه میان وعده ها تجربه کرده اید؟ آنها به طور طبیعی طیف وسیعی از بافت های جالب ، پروفایل های طعم و طعم فوق العاده متنوع را ارائه می دهند ، به علاوه سبزیجات برخی از مواد مغذی متراکم هستند که به اطراف می روند.



سبزیجات بدن شما را دوست دارند

علاوه بر تمام مزایای سلامتی مرتبط با احساس بهتر به دلیل افزایش مصرف سبزیجات ، تحقیقات همچنین نشان داده است که مصرف مقادیر توصیه شده سبزیجات و میوه های روشن ، باعث افزایش رنگ پوست شما می شود و به آن جلوه خاصی می بخشد ، تا حدی که دیگران متوجه و فکر می کنند. به نظر شما جذاب تر می شود (به نقل از پروفسور C کالینز ، 5 آوریل 2017). بنابراین صورت و سر را برای سبزیجات فراموش کنید.

بدن ما تنها مکانی است که هرکدام باید زندگی کنیم بنابراین با خود مهربان باشید و بدن خود را هر روز با سبزیجات تغذیه ای درمان کنید. برنامه ریزی کنید - چقدر سریع و آسان شگفت زده خواهید شد.

6 نکته آسان من در اینجا آمده است:
1. یک دست پر از خیار میان وعده یا گوجه فرنگی به اندازه نیش را بگیرید و در یک ظرف هوایی قرار دهید تا در طول روز خرد نشود.

2. یک کیسه قفل فشرده را با یک مشت کوچک از گل کلم ترد خام گل کلم پر کنید تا در پیراهن سفید ترد شما ریخته نشود.

3. یک کپسول قرمز را چهارم کنید یا یک عدد کپسول / فلفل دلمه ای را به صورت تکه خرد کنید ، تا هنگام قرار ملاقات بعدی به راحتی بخورید.

4- پوست بیرونی را از یک ساقه کلم بروکلی جدا کنید ، به دیسک ها برش بزنید و با شیرهای موردعلاقه خود مانند Hummus یا کپسوی شیرین و مغز مهره همراه شوید.

5- چوب کرفس را روی دست بگیرید. آنها را با پنیر کلوچه یا تن درست کنید و شما آماده هستید تا رکود نیمه شب را شکست دهید.

6. برگهای کاهو میان وعده های ترد را با پر کردن انتخاب خود مانند تاببوله یا ماست بامزه برای یک میان وعده آبدار طعم دار پر کنید. دستور العمل برای ماست خوش طعم: فصل 1/4 فنجان ماست کم چرب با نمک ، فلفل ، 1/2 قاشق چای خوری آب لیمو ، 1 قاشق غذاخوری گیاهان تازه خرد شده به دلخواه خود یا چند قاشق مرباخوری خشک ، و 1/4 قاشق چایخوری لیمو.

به یاد داشته باشید که سبزیجات را در هر زمان و هر کجا که روز شما را می گیرد سرقت کنید. خوبی های میان وعده های سبزی فست فود را برای خود تجربه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

روغن هسته انار (Pomegranate seed oil)

20 درصد از هسته انار را روغن انار تشکیل می دهد. روغن هسته انار به دلیل خواص و کاربردهای فراوان در حوزه سلامت، امروزه یکی از روغن های پرفروش محسوب می شود. در ادامه، با کاربرها و خواص آن آشنا می شویم.

 

7 راه استفاده از انارها روی پوست شما

انار یکی از بدترین میوه ها در آنجا است - شما باید همه دانه ها را از نظر جسمی بیرون بیاورید ، و به نظر می رسد که یک درد است ، به خصوص اولین دور شما. اما ، ارزش دارد که حرکات لازم را برای رها کردن این دانه ها انجام دهید زیرا آنها برای شما بسیار خوشمزه و مغذی هستند. انار یکی از غذاهای با ارزش و از نظر تغذیه ای است که می توانید آن را بخورید.

آنها با بهبود سلامت قلب ، کاهش خطر ابتلا به بیماری و یک میوه کلی گلیسمی پایین همراه هستند. پس از برداشتن دانه ها از انار ، بدیهی است که می خواهید آنها را بلعید ، اما آیا تا به حال به استفاده از آنها در کارهای روزمره مراقبت از پوست فکر کرده اید؟ خوب ، ادامه مطلب را بخوانید و بدانید که به جز لذت بردن از آنها در انواع غذاهای مضراب ، می توانید با این میوه شگفت انگیز و خوشمزه چه کاری انجام دهید!

1. ماسک صورت (آب خشت و انار)
اگر نمی دانید با آن کوزه بزرگ بنتونیت یا خاک رس آزتک که چند ماه پیش در فروشگاه مواد غذایی خود خریداری کرده اید ، چرا باید امتحان کنید ، این هفته را امتحان نکنید و خود را با صورت داخلی درمان کنید؟ پیچ و تاب در اینجا استفاده از آب انار به جای آب خواهد بود ، بنابراین شما منتظر خشک شدن رس آن می توانید از این مواد مغذی اضافی مواد مغذی و رایحه خوشبو کننده و خوشبو کننده در بینی خود استفاده کنید.

برای تهیه آن ، کافی است مقداری بنتون بنت را از فروشگاه مواد غذایی محلی بهداشت خود خریداری کنید و یک قاشق غذاخوری را با آب انار خالص مخلوط کنید تا یک ماسک خشت درست شود. با هم بزنید تا خوب مخلوط شوند ، بگذارید یک ساعت روی صورت شما بنشیند و به آرامی بشویید تا پوستی زیبا ، روشن و شفاف داشته باشد.

 

2. دانه های زمین برای لایه برداری
اگر نمی توانید یک کاشت کننده خوب پیدا کنید ، چرا مقداری زمین دانه انار را امتحان نمی کنید؟ وقتی این دانه ها را خرد کردید ، تمام مواد مغذی آنها را روی پوست شما رها می کنند ، و آن را از خارج به آن غنی می کنند. حتماً صورت خود را بعد از لکه برداری کاملاً بشویید!

3. آب انار ضد آب / تونر
بعد از شستن صورت با پاک کننده غیر سمی یا مقداری روغن (مرحله بعدی را ببینید) ، می توانید بلافاصله یک تونر آب انار و سرکه سیب بمالید. از آب انار زیاد استفاده نکنید ، زیرا ممکن است چهره شما چسبناک شود!

4- روغن دانه انار برای پاکسازی روغن
شما می توانید صورت خود را به روش های مختلفی تمیز کنید ، اما بهترین راه برای پرتوهای پوست شما در نور آفتاب ، پاک کردن روغن است. این روش را می توان با روغن جوجوبا ، کرچک ، نارگیل ، کنجد ، آووکادو ، زیتون و حتی روغن انار انجام داد. اما معمولاً پاکسازی روغن با ترکیبی از برخی از این روغنها انجام می شود. یک روغن دانه انار با فشرده سرد باید وارد مخلوط شما شود زیرا با داشتن فلاونوئیدها و اسید پنتیک برای پر کردن عمیق لایه اپیدرمی پوست باید از ترکیب آن استفاده شود.

5- مزایای ضد پیری
هنوز قانع نشده اید که قرار دادن دانه انار ، آب میوه یا روغن به صورت موضعی روی پوست شما کاری انجام خواهد داد؟ خوب ، شما همیشه می توانید آب انار بنوشید! اگر روزانه آب انار بنوشید یا دانه انار زیادی بخورید ، ممکن است روند پیری را کند کنید. ممکن است انارها با کاهش چین و چروک و خطوط ریز ناشی از قرار گرفتن در معرض اضافی پوست به دلیل توانایی بازسازی پوست و جلوگیری از افزایش فشار خون در ارتباط باشند.

6. باعث بهبود بافت پوست می شود
انارها ممکن است عمر فیبروبلاست ها طولانی تر شود ، پروتئین هایی که مسئول تولید کلاژن و الاستین هستند ، دو ماده محکم کننده در پوست هستند. با نوشیدن روزانه آب انار می توانید از تجزیه کلاژن و الاستین جلوگیری کنید.

7. جلوگیری از مزایای سرطان پوست
انار حاوی آنتوسیانین ها و تانن های هیدرولیز پذیر است که هر دو دارای خاصیت تقویت کنندگی آنتی اکسیدانی و ضد توموری هستند ، بنابراین وقتی آب انار قار می شود و مستقیماً روی پوست قرار می گیرد ، ممکن است مانع از رشد سرطان پوست شود.

همه جادویی را که انارها می توانند بکشند مشاهده می کنید؟ آنها واقعاً فوق العاده هستند ، بنابراین برخی از اصطلاحات عادی را بدست آورید! به یاد داشته باشید ، این مزایا به مقدار کمی تحریک پذیری ارزش دارد که دانه ها ممکن است برای شما هزینه ای داشته باشد و به این روش بنگرید ، همیشه می توانید در طول کار خود میان وعده های شیرین آبدار بخورید و حتی بعضی را برای استفاده های بعدی مانند صبحانه یخ بزنید.!

منبع: https://is.gd/WTIzVB



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

انواع شیشه

انواع مختلفی از شیشه وجود دارد. آنها از نظر ترکیب شیمیایی ، روشی که برای تولید آنها یا رفتار پردازشی آنها استفاده می شود ، متفاوت هستند. به طور کلی ، آنها با توجه به ترکیب شیمیایی آنها طبقه بندی می شوند. تمایز بین

لیوان سودا ، شیشه سرب و لیوان بورسیلیکات. این سه نوع شیشه حدود 95 درصد از شیشه های قلاب استفاده شده در فرایند تولید را تشکیل می دهند. 5 درصد باقیمانده شیشه عینک مخصوص هدف است. شیشه آهک سودا شیشه ای است که تقریباً بیشترین تعداد انواع شیشه های تولید شده را تولید می کند.

 

همانطور که از نام آن پیداست ، ترکیبات اصلی علاوه بر ماسه ، سودا و آهک هستند. یک لیوان سودا معمولی حاوی 71 تا 75 درصد ماسه (SiO2) ، 12 تا 16 درصد بی کربنات سدیم (Na2O) ، 10 تا 15 درصد آهک (CaO) و مقادیر کمی از مواد دیگر مانند رنگ ها است. از شیشه های آهک سودا برای تهیه بطری ها ، کوزه های مواد غذایی ، لیوان های آشامیدنی ساده و محصولات شیشه ای ورق استفاده می شود.

شیشه آهک سودا قابل نفوذ است و دارای سطحی صاف و ریز و درشت است و تمیز کردن آن را آسان می کند. همچنین تحت تأثیر گرما خیلی سریع گسترش می یابد ، بنابراین هنگام قرار دادن آب گرم در یک ظرف شیشه ای آهک سودا باید مراقب باشید.


شیشه کریستال
شیشه های کریستالی وقتی به دلیل ضریب شکست بالای آن بریده می شوند ، زیبا به نظر می رسند. چگالی بسیار بالاتری نسبت به لیوان سودا دارد. در زندگی روزمره ما از شیشه های کریستالی استفاده می کنیم تا عینک آشامیدنی ، گلدان ، کاسه ، زیرانداز و تزئینات تزئینی را تهیه کنیم.

ترکیب آن 54 تا 65 درصد ماسه ، 13 تا 15 درصد اکسید قلیایی و چندین اکسید دیگر است. شیشه حاوی بیش از 18 درصد اکسید سرب نیز به عنوان شیشه کریستال سرب شناخته می شود. با این حال ، اکسید سرب امروزه به سختی در تولید شیشه مورد استفاده قرار می گیرد. شیشه کریستال تنها کمتر از 0.5 درصد کل تولید شیشه ظروف سفره در آلمان را تشکیل می دهد.


شیشه بوروسیلیکاتی
70 تا 80 درصد از وزن شیشه بوروسیلیکات شن و ماسه است. هفت تا 13 درصد تری اکسید بور ، چهار تا هشت درصد آن سدیم و پتاسیم اکسید و دو تا هفت درصد اکسید آلومینیوم است. شیشه با این ترکیب در برابر مواد شیمیایی و نوسان دما بسیار مقاوم است.

به همین دلیل است که عمدتا برای کاربردهای تولید مواد شیمیایی ، در آزمایشگاهها ، آمپولها و بطریهای حاوی داروسازی ، برای بسته بندی تزریقی و یا به عنوان پوشش لامپهای بسیار بادوام استفاده می شود. از شیشه های بورسیلیکات در لوازم خانگی برای پخت و پز و سوفله و سایر وسایل آشپزخانه "گرما" استفاده می شود.


شیشه مخصوص
شیشه مخصوص برای کاربردهای خاص فنی و علمی استفاده می شود. ترکیب آن می تواند متفاوت باشد و شامل عناصر شیمیایی بیشماری باشد. نمونه هایی از شیشه های خاص عبارتند از: لنزها ، محصولات شیشه ای مورد استفاده در صنایع برق و الکترونیک و سرامیک های شیشه ای.



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

جوهر فلورسانس

مانند چکش رنگدانه های فلورسنت به ندرت با ظرافت مورد استفاده قرار می گیرند. کاپشن های دید بالا و فضای داخلی کلوپ شبانه ، از نظر چهره ، تنها هدف آنهاست. رنگ ها مانند صورت شما در چهره به شما ضربه می زند ، و این اساساً نکته است. اما طرف دیگری برای فلورسانس وجود دارد ، یک طرف کاملاً تاریک.

رنگدانه های فلورسنت نور ماوراء بنفش (UV) را به نور مرئی تبدیل می کنند. از آنجا که نور UV نامرئی است ، یک اتاق تاریک که در نور ماوراء بنفش غرق است تاریک است. مگر اینکه ، یعنی چیزی در فلورسنت در اتاق باشد. این چشم انداز به چشم می خورد و درخشش برای همه جهان به نظر می رسد که گویی از درون آن روشن است.

دور زدن یک خانه سیاه و سفید با نور UV قابل حمل مانند غواصی بدون خیس شدن است. افتتاح یک کشو میز نشان می دهد که برخی از قلم ها و قلم های به ظاهر ماهرانه زندگی پنهانی دارند - آنها به طرز مرموزی فلورسانس می کنند که گویی اعضای یک فرقه دیسکو ثابت هستند. یک تمبر گاه به گاه نیز روشن می شود.

كتابخانه ها كتاب ها و مجلات در معرض تماشاي قرار دارند. این تأثیر اخیر نتیجه رنگدانه فلورسنت آبی موجود در کاغذ مدرن است که برای سفیدتر از سفید بودن آن طراحی شده است. بیشتر این رنگدانه در اتاق خواب یافت می شود. در تاریکی ، با جوجه ها و مارماهی ها روبرو می شوید ، که در واقع پیراهن و جوراب هایی با رنگ سفید آبی درخشان است ، دوباره به دلیل یک رنگدانه فلورسنت که از طریق پودر شستشو داده می شود.

سفر به حمام یک شوک وحشتناک می شود. این سطوح کاشی تمیز به طور ناگهانی مانند برخی از تبلیغات تلویزیونی شایع برای سفید کننده ، پر از لکه های زرد و آبی رنگ است. با روشن کردن نور اتاق از بین می روند ، اما اکنون می دانید که این رنگدانه های فلورسنت از صابون و باکتری در همه جای خود قرار دارند. با نگاه به دست هایتان ، بیشتر می بینید - شاید آنها رنگ نارنجی روشن ، رنگدانه ای فلورسنت دارند که می توان به آن نارنجی که در اوایل عصر پوستش را ردیابی می کنید ، ردیابی کرد. اگر در این مرحله به نوشیدنی احتیاج دارید ، یک جین و تونیک برای آرام کردن شما کم کاری می کند. به دلیل داشتن کینین موجود در آب تونیک که دارای فلورسنت است ، در نور ماوراء بنفش آبی روشن دارد.

چنین فرو رفتن به UV نیاز به یک نور ماوراء بنفش قابل حمل دارد. بدست آوردن این موارد آسان است زیرا متخصصان زیادی به آنها اعتماد می کنند. متخصصان گوهرشناسی با استفاده از یک نور ماوراء بنفش از یک الماس خوب می گویند: الماس های فلورسنت که به نظر می رسد شیری هستند ، به دلیل تولید داخلی نور ، ارزش کمتری دارند. در مقابل ، پیدا کردن فلورسانس در اسکناس های بانکی ، ارزش آن را تضمین می کند ، زیرا در گذرنامه ها ، کارت های اعتباری و انواع کارت های شناسایی ، به عنوان وسیله ای ضد جعل وجود دارد.

حال ، دقیقاً مانند یک خط داستانی که از صفحات یک رمان Philip K. Dick برداشته شده است ، میکرودوتهای با اندازه میلی متر فلورسنت تولید شده اند که می توانند روی هر جسم پاشیده شوند و غیر از نور UV نامرئی هستند. این نقاط ، تولید شده توسط DataDot Technology ، منحصر به فرد یک شی را شناسایی می کند و توسط BMW و سایر تولید کنندگان با موفقیت مورد استفاده قرار می گیرد تا از سرقت خودرو برای قطعات آنها جلوگیری شود. اگر این امر به یک روش استاندارد تبدیل شود ، احتمالاً در آینده نزدیک چراغهای UV و عینک ذره بین برای مکانیک تبدیل می شوند.

کشف پروتئین فلورسانس سبز چتر دریایی یا GFP ، فلورسانس را به یک ابزار مهم زیست شناختی تبدیل کرده است. سلولهای گیاهان و حیوانات هم اکنون می توانند به صورت ژنتیکی برای فلورسانس تحت شرایط محیطی خاص یا در حضور پروتئین های خاص ساخته شوند. این بدان معنی است که می توان کار داخلی سلول ها و بافت ها را با استفاده از میکروسکوپ متصل به نور UV مورد بازجویی قرار داد. فلورسانس آبی-سبز GFP فوراً قابل تشخیص است و بدون کمک میکروسکوپ در حیوانات جدید تراریخته GFP مانند خوک های فلورسنت سبز که اخیراً در تایوان پرورش یافته اند ، می توان آن را مشاهده کرد. چنین آشفتگی های ژنتیکی ممکن است عجیب به نظر برسد ، اما طبیعت میلیارد ها سال قبل از موضوع موجودات فلورسنت بازدید کرده است: عقرب های فلورسنت یکی از گیج کننده ترین آثار تکاملی در اطراف هستند.

یکی دیگر از مولکولهای فلورسنت که مورد علاقه دانشمندان زیست شناسان و مواد است ، رنگ قرمز مایل به زرد است. این مولکول بسته به قطب بودن محیط آن ، با رنگ متفاوت فلورسانس خواهد شد. چنین رفتاری آن را برای وضعیت "مواد هوشمند" واجد شرایط می کند و بدین معنی است که می توان تکامل عملکرد و بیماری در بافتهای بیولوژیکی را به صورت رنگی ترسیم کرد.

چه از روی تمبر روی کارت پستال از کانادا باشد ، چه از تکه های سنگ به ظاهر بدون نسخه یا قارچ که به آرامی روی پوست درخت رشد می کند ، فلورسانس در همه جا وجود دارد. این دستگاه قادر به تولید درخشندگی شفاف یک لوله فلورسنت و همچنین نکات ظریف جلبکهای فسفرسانس است. جذابیت زیبایی شناختی آن نه تنها از رنگ و روشنایی آن بلکه همچنین از نقش آن به عنوان یک ماده شیمیایی مخفی ناشی می شود. این جوهر فلورسانس است.



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 خرداد 1399 | نظرات ()