A0:  مواد طبیعی
نوشته شده توسط : ساحل

شیمی چیست؟


هنگامی که کلمه شیمی را می شنوید ، احتمالاً تصاویر خاصی وجود دارد که به ذهن شما خطور می کند - مولکول ها ، لوله های آزمایش ، جدول تناوبی ، حتی ممکن است برخی از انفجارهای جالب در یک فیلم. اما شیمی خیلی بیشتر از این موارد است! در حقیقت ، شیمی به عنوان علم اصلی شناخته می شود زیرا همه علوم طبیعی دیگر مانند زیست شناسی ، فیزیک ، زمین شناسی و موارد دیگر را لمس می کند.

test tubes, chemistry

 

شیمی یک علم فیزیکی است و مطالعه خواص و تعامل بین ماده و انرژی است. به عبارت دیگر ، شیمی راهی برای مطالعه خواص ، خصوصیات و تغییرات فیزیکی و شیمیایی ماده است.

مسئله بسیار مهم است زیرا هر چیزی که دارای انبوه باشد و فضا را به خود اختصاص دهد - اساساً ، تمام «چیزهایی» که دنیای ما را تشکیل می دهد! شیمیدانها اتم ها را مطالعه می کنند ، که بلوک های اساسی ساخت و ساز ماده هستند ، و همچنین تعامل بین اتم ها.

آنها همچنین ذرات زیر اتمی را مطالعه می کنند که از اتم ها کوچکتر است و این موارد شامل مواردی مانند پروتون ، نوترون و الکترون است. از آنجا که همه چیز در کره زمین از ماده ساخته شده است ، و ماده از اتمها ساخته شده است ، می بینید که چگونه این امر باعث همپوشانی بین شیمی و سایر علوم می شود. اگر در وهله اول "چیزهای" ندارید ، نمی توانید "مطالب" برای مطالعه داشته باشید. به عبارت دیگر ، ماده واقعاً مهم است!

شیمی تاریخ غنی دارد
درک شما از شیمی ممکن است براق و جدید باشد ، اما خود شیمی مدت زمان طولانی است. شیمی پایه به دوران باستان باز می گردد و به عنوان سرچشمه کیمیاگرانی که دانشمندان بسیار کاملی بودند توصیف می شود. آنها آزمایشاتی را انجام دادند و نتایج خود را ثبت کردند که این یک مؤلفه اصلی علم خوب است.

شیمی مدرن به قرن 17 میلادی باز می گردد و به عنوان یکی از بنیانگذاران این رشته علمی ، رابرت بویل شناخته می شود. بویل یکی از توسعه دهندگان روش علمی است که مجموعه ای سازمان یافته از مراحل دستیابی به دانش و پاسخ به سؤالات است. بویل به آزمایشهای دقیق و آزمایش شده اعتقاد داشت و پیش از اینكه آنها را "حقایق" خواند ، طرفدار جدی اثبات نظریه های علمی بود.

گرچه همیشه یک علم رسمی محسوب نمی شد ، شیمی در طول تاریخ بشر انجام شده است. مردم قرن هاست که غذا و نوشیدنی را تخمیر می کنند. استخراج فلز از سنگ معدن شکل دیگری از شیمیایی طبیعی است ، همانطور که ساخت شیشه ، صابون و استخراج اجزای گیاهی برای مقاصد دارویی است. باستان شناسان سفال را در محل های حفاری خود می یابند ، و گلدان ها و لعاب هایی که برای محافظت از آنها استفاده می شود ، از دانش شیمی نیز ناشی می شود.

شعب شیمی
همانطور که می بینید شیمی وجود دارد که تعریف کنیم یا نه. و از آنجا که درک شیمی در بسیاری از زمینه های علمی دیگر بسیار حیاتی است ، چندین شاخه مختلف شیمی وجود دارد. در حقیقت ، شیمی اغلب مورد مطالعه قرار می گیرد تا دانشمندان بتوانند زمینه خود را بهتر درک کنند.

یک لیست جامع از شاخه های مختلف شیمی ، بسیار خسته کننده خواهد بود تا بتواند از آن عبور کند. ما فقط در این درس زمان زیادی داریم ، بنابراین بیایید به برخی از مهم ترین ها توجه کنیم تا ایده ای در مورد چگونگی نقش شیمی به عنوان یک علم طبیعی به شما ارائه دهیم.

شیمی تجزیه ای زمینه ای است که دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: تجزیه و تحلیل ماده. شیمیدانان تحلیلی سعی در کسب اطلاعات و دانش در مورد خواص ، ترکیب و ساختار مواد و مواد مختلف دارند تا آنها را بهتر بشناسیم.



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

لورامید (loramide) 

لورامید یکی از مواد کف زا است که وجود آن در شوینده ها، موجب بالا رفتن کیفیت در آنها می شود. لورامید کاربردهای فراوانی در صنایع شوینده بهداشتی دارد. در ادامه، با ویژگی ها و کاربردهای آن بیشتر آشنا می شویم.


لورامید ریتم هضم را کند می کند به طوری که روده های کوچک وقت بیشتری برای جذب مایعات و مواد مغذی از غذاهایی که می خورید دارند.

لورامید برای درمان اسهال استفاده می شود. لورامید همچنین برای کاهش میزان مدفوع در افرادی که دارای ایلئوستومی هستند (مسیریابی مجدد روده از طریق یک باز جراحی در معده) استفاده می شود.

لورامید همچنین ممکن است برای مقاصد ذکر شده در این راهنمای دارویی استفاده شود.

شاخص های لورامید
infoAnication اصطلاحی است که برای لیست وضعیت یا علامت یا بیماری که دارو برای بیمار تجویز کرده یا از آن استفاده می کند ، استفاده می شود. به عنوان مثال ، استامینوفن یا پاراستامول برای تب توسط بیمار استفاده می شود ، یا پزشک آن را برای سردرد یا دردهای بدن تجویز می کند. اکنون تب ، سردرد و دردهای بدن نشانه های پاراستامول است. یک بیمار باید از علائم داروهای مورد استفاده در شرایط معمول آگاه باشد زیرا می تواند بدون نسخه توسط پزشک از پیشخوان به معنای داروخانه استفاده شود.

Loramide® (Loramide) برای کنترل و تسکین علائم اسهال حاد غیر اختصاصی و اسهال مزمن مرتبط با بیماری التهابی روده نشان داده شده است. Loramide® (Loramide hcl) همچنین برای کاهش حجم ترشحات از ileostomies نشان داده شده است.

چگونه باید از LORAMIDE استفاده کنم؟
طبق دستور پزشک از محلول لورامید استفاده کنید. برچسب موجود در دارو را برای دستورالعمل دقیق دوز بررسی کنید.

محلول لورامید را از طریق دهان با یا بدون غذا میل کنید.
از لیوان اندازه گیری که همراه با محلول لورامید است استفاده کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه دوز خود را اندازه بگیرید ، از داروساز خود بخواهید که از شما کمک بخواهد. نوشیدن مایعات اضافی در حالی که اسهال دارید توصیه می شود. درصورتیکه سوالی دارید با دکتر خود درمیان بگذارید.
اگر دوز محلول لورامید را از دست دادید ، به محض یادآوری آن را مصرف کنید. مصرف آن را طبق دستور پزشک یا برچسب بسته ادامه دهید. هر گونه سؤالی که در مورد نحوه استفاده از محلول Loramide دارید ممکن است از ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود بپرسید.

موارد استفاده از لورامید در جزئیات
اطلاعات موارد خاص و همچنین کاربردهای عمومی یک دارو یا دارو وجود دارد. از دارویی برای پیشگیری از بیماری ، معالجه بیماری در طی یک دوره یا معالجه بیماری استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای درمان علائم خاص بیماری استفاده کرد. مصرف دارو به فرم مصرف بیمار بستگی دارد. ممکن است از نظر تزریق یا گاهی به شکل قرص مفید باشد.

این دارو را می توان برای یک علامت نگران کننده و یا یک وضعیت تهدید کننده زندگی استفاده کرد. در حالی که برخی از داروها پس از چند روز می توانند متوقف شوند ، برخی از داروها برای به دست آوردن مزایای آن باید برای مدت طولانی ادامه یابد.
این دارو برای درمان اسهال ناگهانی (از جمله اسهال مسافرتی) استفاده می شود. با کندی حرکت روده کار می کند. این باعث می شود تعداد حرکات روده کاهش یابد و مدفوع کم آب شود. از لورامید نیز برای کاهش میزان ترشحات در بیمارانی که ایلوستومی داشته اند استفاده می شود. همچنین برای درمان اسهال مداوم در مبتلایان به بیماری التهابی روده استفاده می شود.

لورامید فقط علائم را درمان می کند ، نه علت اسهال (مثلاً عفونت). درمان سایر علائم و علت بروز اسهال باید توسط پزشک معلوم شود.

در كودكان كمتر از 6 سال استفاده نکنید مگر اینكه توسط پزشك شما راهنمایی شود. این دارو نباید در نوزادان جوانتر از 24 ماه استفاده شود.

نحوه استفاده از لورامید (لورامید)
اگر از محصول بدون نسخه برای خود درمانی استفاده می کنید ، قبل از مصرف این دارو تمام دستورالعمل های موجود در بسته محصول را بخوانید. اگر پزشک شما این دارو را تجویز کرده است ، دستورالعمل و دستورالعمل های مربوط به برچسب تجویز پزشک خود را دنبال کنید.

این دارو را از طریق دهان ، معمولاً بعد از هر مدفوع شل یا طبق دستور پزشک مصرف کنید. قبل از هر بار استفاده بطری را به خوبی تکان دهید. با استفاده از فنجان اندازه گیری شده ، هر دوز را با دقت اندازه گیری کنید. از قاشق خانگی استفاده نکنید زیرا ممکن است دوز صحیح را دریافت نکنید.

دوز دارو بستگی به شرایط و پاسخ شما به درمان دارد. در كودكان ، مقدار مصرف نیز براساس سن و وزن انجام می شود. بزرگسالان در صورت خود درمانی نباید بیش از 8 میلی گرم در 24 ساعت استفاده کنند یا 16 میلی گرم در 24 ساعت اگر تحت نظر پزشک باشد.

استفاده نادرست از این دارو (استفاده بیش از حد یا سوءاستفاده) - یا استفاده از داروهای خاص دیگر - ممکن است باعث آسیب جدی مانند ضربان قلب سریع / نامنظم یا مرگ شود. دوز خود را افزایش ندهید ، بارها و بارها آن را مصرف کنید و یا بیشتر از زمان استفاده شده از آن استفاده کنید. حتماً در مورد کلیه محصولاتی که استفاده می کنید (از جمله نسخه ، نسخه بدون نسخه و محصولات گیاهی) به پزشک یا داروساز خود بگویید.

منبع: https://is.gd/B5mEG4



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بررسی اجمالی شفابخشی آیورودا


آیورودا یک سیستم درمانی است که هزاران سال پیش در هند سرچشمه گرفته است ، بر این عقیده است که سلامتی خوب به تعادل بین ذهن ، بدن و روح بستگی دارد.

Ayurvedic warming spices

 

آیورودا که یک رویکرد بهداشتی مکمل در ایالات متحده محسوب می شود ، بر روی ترمیم تعادل در بدن از طریق یک برنامه شخصی متمرکز است که می تواند شامل ماساژ ، رژیم های غذایی ویژه ، گیاهان دارویی ، آروماتراپی و ورزش باشد.
محبوبیت
با استفاده از داده های مصاحبه ملی مصاحبه بهداشت سال 2012 که توسط مرکز کنترل بیماری و پیشگیری از مرکز ملی آمار بهداشت (NCHS) انجام شده است ، 0.1٪ از پاسخ دهندگان در 12 ماه گذشته از آیورودا استفاده کرده اند. درصد از پاسخ دهندگان که از آیورودا استفاده کرده بودند از نظرسنجی ملی مصاحبه بهداشت 2002 2002 بدون تغییر بود

5 نوع محبوب ترین داروی جایگزین

مفاهیم آیورودا
طبق تئوری آیورودا ، همه از ترکیبی از پنج عنصر ساخته شده اند: هوا ، آب ، آتش ، زمین و فضا. این عناصر در بدن ترکیب می شوند تا سه انرژی یا نیروهای زندگی به نام doshas تشکیل شود: واتا ، کاپا و پیتا. اگرچه ترکیبی منحصر به فرد از سه داشا وجود دارد ، اما یک دوز معمولاً در هر شخص تأثیرگذار است.

در آیورودا ، تعادل پرونده های شخص تصور می شود كه برخی از تفاوتهای فردی و احتمال ابتلا به بیماری را توضیح می دهد. اعتقاد بر این است که یک دوز نامتعادل جریان طبیعی انرژی حیاتی یا پرانا را قطع می کند. تصور می شود جریان انرژی مختل شده باعث هضم هضم شده و امکان ایجاد ضایعات بدن یا آما را فراهم می آورد که بیشتر باعث اختلال در انرژی و هضم آن می شود.


واتا دوز ترکیبی از فضا و هوا است. این حرکت را کنترل می کند و مسئول فرآیندهای اساسی بدن مانند تنفس ، تقسیم سلولی و گردش خون است. نواحی بدن واتا روده بزرگ ، لگن ، استخوان ، پوست ، گوش و ران است. اعتقاد بر این است که مبتلایان به وتاها به عنوان دوز اصلی آنها سریع فکر ، لاغر و سریع هستند و مستعد اضطراب ، خشکی پوست و یبوست هستند.


کله دوزا عناصر آب و زمین را نشان می دهد. اعتقاد بر این است که کفا مسئول قدرت ، مصونیت و رشد است. نواحی بدن کاپه سینه ، ریه و مایع نخاعی است. تصور می شود افرادی که کپه به عنوان دوز اصلی آنها آرام هستند ، از یک قاب بدن محکم برخوردار هستند و مستعد ابتلا به دیابت ، چاقی ، احتقان سینوسی و مشکلات کیسه صفرا هستند.

pitta dosha ترکیبی از آتش و آب است. تصور می شود که هورمون ها و دستگاه گوارش را کنترل می کند. نواحی بدن Pitta روده های کوچک ، معده ، غدد عرق ، پوست ، خون و چشم است. تصور می شود افراد مبتلا به پیتا به عنوان داروی اصلی خود دارای شخصیتی آتشین ، پوست روغنی هستند و مستعد ابتلا به بیماری های قلبی ، زخم معده ، التهاب ، سوزش قلب و آرتریت هستند.

ارزیابی آیورودایی
ارزیابی اولیه با یک پزشک آیورودای ممکن است یک ساعت یا بیشتر طول بکشد. پزشک معمولاً سوالات مفصل راجع به سلامتی ، رژیم و شیوه زندگی شما سؤال خواهد کرد. آنها 12 نقطه مختلف پالس را روی مچ شما احساس خواهند کرد.

یک پزشک آیورودایی همچنین سرنخ های شما راجع به مناطقی از بدن که ممکن است خارج از تعادل باشد ، زبان شما را معاینه می کند. ظاهر پوست ، لب ، ناخن و چشم نیز مشاهده می شود.

پس از ارزیابی ، پزشک تعادل منحصر به فرد خود را از doshas تعیین می کند. یک دوز معمولاً غالب است و ممکن است عدم تعادل باشد. پزشک همچنین قانون اساسی شما یا prakut را تعیین می کند.

برنامه های درمانی
پس از ارزیابی ، پزشک معمولاً یک برنامه درمانی اختصاصی شامل رژیم ، ورزش ، گیاهان دارویی ، یوگا ، مدیتیشن و ماساژ ایجاد می کند. برنامه درمانی به طور کلی بر بازگرداندن تعادل در یک یا دو تاج تمرکز دارد.

 



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

یوگا برای تقویت سلامت ریه شما کمک می کند

چرا سلامتی ریه مهم است ، و یوگا چگونه می تواند کمک کند

یوگا برای تقویت سلامت ریه شما کمک می کند
آیا می خواهید ببینید یوگا چگونه دیگر می تواند به بهبود سلامتی شما کمک کند؟ Hith Yoga شما را پوشانده است!
خوب تنفس - چگونه یوگا می تواند به سلامت ریه کمک کند

Yoga Poses to Help Boost Your Lung Health

 

ریه های سالم برای عملکرد صحیح بدن از اهمیت اساسی برخوردار هستند. دستگاه تنفسی اطمینان حاصل می کند که بدن از میزان کافی اکسیژن تأمین می کند و به دفع زباله ها به شکل دی اکسید کربن کمک می کند. هنگامی که ریه ها به ظرفیت خود عمل نکنند ، این بر کیفیت زندگی و توانایی ما در فعالیت های روزمره تأثیر منفی می گذارد. بیماری همه گیر کورو ویروس جهانی ، که مشکلات حاد تنفسی ایجاد می کند ، اهمیت داشتن سیستم تنفسی خوب را بیشتر برجسته کرده است ، زیرا یک آسیب پذیر به راحتی می تواند تحت تأثیر چنین بیماری هایی قرار بگیرد. در حقیقت ، ایجاد یک سیستم تنفسی سالم می تواند در ایمنی بدن بسیار مؤثر باشد.


معدود تمرینات مانند تمرین یوگا تنفس را درگیر می کند. در حالی که تمرینات غربی روی تنفس تمرکز می کنند ، اهمیت بیشتری به استفاده از آن برای حفظ فرم مناسب و درگیر نگه داشتن هسته داده می شود. از طرف دیگر ، آموزش یوگا تشخیص می دهد که تنفس یک قسمت اصلی ورزش است و بنابراین تمرین های تنفسی را در موقعیت های یوگا قرار می دهد ، ضمن اینکه تعدادی از تمرینات پرانایاما را نیز برای کمک به بهبود ظرفیت ریه ها ارائه می دهد. چگونه آموزش یوگا در بهبود ظرفیت ریه کمک می کند؟ چند روش وجود دارد .

اولا ، یوگا در مورد روش صحیح تنفس به ما می گوید. بله ، ممکن است یک ایده کمی احمقانه به نظر برسد ، اما تمرین تکنیک های مناسب تنفس ، آنهایی که به طور صحیح کل دستگاه تنفسی شما را درگیر می کنند ، می توانند به بهبود قابل توجهی در کیفیت تنفس و در نتیجه سلامتی شما کمک کنند.


تمرین منظم یوگا و تمرینات تنفسی ، تحرک و انعطاف پذیری قفسه سینه و اندامهای تنفسی شما را بهبود می بخشد ، بنابراین اتاق و راحتی بیشتری را برای تنفس فراهم می کند.
یوگا همچنین آگاهی از نفس را تقویت می کند ، که می تواند به ویژه در مواقع استرس یا بیماری مفید باشد ، هنگامی که تنفس اغلب به خطر می افتد. با توجه به علائم ظریف بدن که ممکن است در غیر این صورت از دست ندهید ، در نتیجه به شما در اصلاح الگوهای تنفس خود از طریق مشاهده و اصلاح کمک می کند.


از این رو ، یک تمرین منظم از یوگا و تمرین های تنفسی می تواند سلامت ریه شما را به شدت بهبود بخشد ، در عین حال مزایای بیشماری دیگر از قبیل قدرت ، انعطاف پذیری ، کنترل بیماریهای مزمن و موارد دیگر را نیز در اختیارتان می گذارد.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

آیا موسیقی برای قلب شما خوب است؟


آنها می گویند موسیقی برای روح خوب است ، اما آیا برای قلب نیز مفید است؟ در مطالعهای ارائه شده در کنفرانس کالج شناسی کالج آمریکایی که در تاریخ 28 تا 30 مارس سال 2020 برگزار شد ، افرادی که زودتر از سکته قلبی ، قسمتهایی از درد قفسه سینه را تحمل کردند ، که به آنژین های اولیه پس از انفارکتوس معروف هستند ، در صورت گوش دادن ، اضطراب و درد به مراتب کمتر تجربه می کنند. موسیقی به مدت 30 دقیقه در روز.

Can-Music-Be-Good-for-the-Heart-722x406

 

پراداگ میروویچ ، دکترا ، دکترا ، استاد قلب و عروق در دانشکده پزشکی دانشگاه بلگراد می گوید: "بر اساس یافته های ما ، ما معتقدیم که موسیقی درمانی می تواند به همه بیماران بعد از سکته قلبی کمک کند ، نه تنها بیماران مبتلا به آنژین زودرس پس از انفارکتوس". در صربستان و نویسنده اصلی این مطالعه ، در یک بیانیه مطبوعاتی. "این همچنین بسیار آسان و ارزان است."

محققان دانشگاه بلگراد 350 شركت كننده در سكته قلبی و سكته قلبی بعد از حمله قلبی را مورد مطالعه قرار دادند. شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند: نیمی از داروهای استاندارد - نیترات ، آسپیرین ، داروهای پیشگیری از لخته ، بتا بلاکرها ، استاتین ها ، انسداد کانال های کلسیم ، داروهای کاهش دهنده فشار خون ، و داروی کاهش دهنده آنژین - رانولازین - و نیمی دیگر استاندارد دریافت کردند. دارو و موسیقی درمانی. افراد گروه موسیقی درمانی پس از آن تحت آزمایش قرار گرفتند تا مشخص کنند کدام ژانر موسیقی پاسخ مثبت نشان می دهد. محققان بدن هر یک از شرکت کنندگان را برای پاسخ خودکار ، غیر ارادی به نمونه موسیقی ، مطابق اتساع یا باریک بودن دانش آموزان ارزیابی کردند.

از شرکت کنندگان خواسته شد هر روز 30 دقیقه به طور ایده آل و در حالی که چشمان بسته استراحت کنند ، به موسیقی خود گوش دهند. به مدت هفت سال ، شرکت کنندگان به موسیقی آرامش بخش گوش می دادند و هر جلسه را به صورت مستند ثبت می کردند.

در پایان هفت سال ، شرکت کنندگان در موسیقی درمانی ، به طور متوسط ​​، یک سوم اضطراب را نسبت به افراد دارویی داشتند و حدود یک چهارم علائم درد قفسه سینه را گزارش کردند. همچنین در شرایط خاص قلب از نظر ضربان قلب ، ضربان قلب متعاقب آن ، جراحی متعاقب آن و مرگ قلبی ، میزان کمی پایین تر مشاهده شد.

جلوگیری از حمله قلبی دیگر
طبق گزارش انجمن قلب آمریکا (AHA) ، در حدود 5/5 نفر كه دچار سكته قلبی شده اند احتمالاً در طی پنج سال دوم نفر دوم را تجربه می كنند. هر ساله حدود 335،000 حمله قلبی مکرر در ایالات متحده رخ می دهد. AHA اقدامات زیر را برای کاهش خطر حمله قلبی دوم توصیه می کند:

سیگار کشیدن را ترک کن. با کشیدن سیگار نمی توانید خطر ابتلا به حمله قلبی دیگری را به نصف کاهش دهید.
یک رژیم غذایی سالم از نظر قلب بخورید. مطالعات نشان می دهد که اگر غذاهای چرب را کاهش دهید ، LDL یا کلسترول "بد" را کاهش می دهید ، که این یک مقصر حمله قلبی است.
داروهای خود را مطابق تجویز مصرف کنید. برخی داروها می توانند خطر ابتلا به بیماری قلبی دیگری را کاهش دهند.
ورزش ، ورزش ، ورزش. ورزش عضله قلب را تقویت می کند ، انرژی را تقویت می کند و به شما در ریختن پوند اضافی کمک می کند.


اگرچه می دانیم که موسیقی در واقع نمی تواند شریان های گرفتگی را تمیز کند یا بیماری قلبی را درمان نمی کند ، اما دکتر میتروویچ می گوید ، این مطالعه نشان می دهد که موسیقی تأثیر غیرمستقیمی بر سیستم عصبی مرکزی دارد و به خنثی کردن فعالیت سیستم عصبی سمپاتیک ، کمک می کند. از سیستم عصبی است که پاسخ یک جنگ یا پرواز را در یک موقعیت استرس زا هدایت می کند. از آنجا که استرس ضربان قلب و فشار خون را افزایش می دهد ، یک پاسخ سمپاتیک می تواند فشار بیشتری بر قلب ایجاد کند. گوش دادن به موسیقی ممکن است اضطراب غیرقابل اعتماد با درد قفسه سینه را بعد از حمله قلبی قطع کند.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

روغن بادام تلخ :

بادام تلخ از نوعی درخت بادام حاصل می شود که حاوی مواد شیمیایی سمی و تلخ است. درخت بادام تلخ، گل های صورتی رنگی دارد. با وجود تلخ بودن این دانه مغزی، خواصی در آن وجود دارد که در درمان بسیاری از مشکلات مانند اسپاسم، درد و مشکلات مختلف بدن کاربرد دارد. روغن بادام تلخ، سرشار از چربی های سالم، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است اما بصورت غیرخوراکی استفاده می شود.

 

بادام تلخ چیست؟

بادام نوعی آشنای مغز است. بسته به نوع درختی که تولید می کند ، می توانند شیرین یا تلخ باشند. بادام شیرین از یک نوع درخت بادام (Prunus amygdalus var. dulcis) تولید می شود و حاوی مواد شیمیایی سمی نیست.

بادام تلخ از نوع دیگری از درخت بادام (Prunus amygdalus var. amara) حاصل می شود و حاوی مواد شیمیایی سمی است.

با وجود نگرانی های جدی در مورد ایمنی ، مردم دارو را از مرکز (هسته) بادام تلخ تهیه می کنند. برای اسپاسم ، درد ، سرفه و خارش استفاده می شود.

روغنهای فرار "بادام تلخ" همچنین از سایر هسته های میوه ای مرتبط از جمله زردآلو (Prunus armeniaca) ، هلو (Prunus persica) و آلو (Prunus domestica) تولید می شود. مشابه روغن بادام تلخ ، این روغنهای فرار سمی تلقی می شوند.

بادام تلخ چگونه کار می کند؟
اطلاعات علمی کافی در دسترس نیست تا بدانید که چگونه بادام تلخ ممکن است برای هر شرایط پزشکی کار کند. بادام تلخ حاوی یک ماده شیمیایی سمی به نام اسید هیدروسیانیک (HCN) است که می تواند عوارض جانبی جدی ایجاد کند.

آیا نگرانی های ایمنی وجود دارد؟
از بادام تلخ استفاده نکنید. بادام تلخ ، مانند دهانشویه ، بی عیب و نقص در نظر گرفته می شود. این ماده حاوی یک ماده شیمیایی سمی به نام اسید هیدروسیانیک (HCN) است. عوارض جانبی جدی مانند کاهش سرعت سیستم عصبی ، مشکلات تنفسی و مرگ رخ می دهد.

دوز ملاحظات برای بادام تلخ.
دوز مناسب بادام تلخ به چندین عامل مانند سن کاربر ، سلامتی و چندین شرایط دیگر بستگی دارد. در این زمان اطلاعات علمی کافی برای تعیین دامنه مناسب دوزهای بادام تلخ وجود ندارد. به خاطر داشته باشید که محصولات طبیعی همیشه لزوما بی خطر نیستند و دوزها می توانند مهم باشند. قبل از استفاده حتماً دستورالعمل های مربوط را در مورد برچسب های محصول رعایت کرده و با داروساز یا پزشک یا سایر متخصصین مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

منبع: https://is.gd/fD93aV



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سلول چیست؟

 

درختان در یک جنگل ، ماهی در یک رودخانه ، اسب های نژاد در مزرعه ، لمورها در جنگل ، نی ها در یک حوضچه ، کرم های موجود در خاک - همه این گیاهان و حیوانات از بلوک های ساختمانی ساخته می شوند که ما سلول می نامیم. مانند این مثالها ، بسیاری از موجودات زنده مشتمل بر تعداد زیادی سلول هستند که در یک کنسرت با یکدیگر کار می کنند. با این حال ، اشکال دیگر زندگی فقط از یک سلول واحد ساخته شده است ، مانند بسیاری از گونه های باکتری ها و تک یاخته ها. سلول ها ، چه به تنهایی و چه به عنوان بخشی از یک ارگانیسم چند سلولی زندگی می کنند ، معمولاً بسیار کوچک هستند که بدون میکروسکوپ نوری دیده می شوند.

Illustration showing the structures of an animal cell. Image credit: Genome Research Limited

 

سلولها بسیاری از ویژگیهای متداول را به اشتراک می گذارند ، با این حال می توانند تفاوتهای زیادی با هم داشته باشند. در حقیقت ، سلولها بیش از میلیاردها سال با طیف گسترده ای از محیط ها و نقش های عملکردی سازگار شده اند. به عنوان مثال سلولهای عصبی دارای پسوندهای نازک و طولانی هستند که می توانند به متر برسند و در انتقال سریع سیگنالها مؤثر هستند.

سلول های گیاهی به شکل آجری که کاملاً مناسب هستند دارای یک لایه بیرونی سفت هستند که به ارائه پشتیبانی ساختاری مورد نیاز درختان و گیاهان دیگر کمک می کند. سلولهای عضلانی بلند و پرتحرک دارای کشش درونی هستند که به آنها امکان تغییر طول در دوسر منقبض و آرامش بخش را می دهد.

با این حال ، هر اندازه این سلول ها متفاوت هستند ، همه آنها به همان راهکارهای اساسی برای نگه داشتن بیرون از خانه اتکا می کنند ، به مواد لازم اجازه می دهند و به دیگران اجازه می دهند از آنجا خارج شوند ، سلامتی خود را حفظ کرده و خود را تکثیر کنند. در حقیقت ، این صفات دقیقاً همان چیزی است که سلول را به یک سلول تبدیل می کند.

چه چیزی سلول را تعریف می کند؟

یک تصویر بخش مقطعی از غشای پلاسما را با سه پروتئین حمل و نقل مختلف ترتیب داده شده در دو لایه فسفولیپید نشان می دهد. هر پروتئین همانطور که توسط یک فلش در مرکز آن نشان داده می شود ، منفذ عمل می کند. مهره های کوچک که نماینده مولکول ها هستند در نزدیکی پروتئین ها در حال پرواز هستند و غلظت بیشتری در بیرون غشا یا داخل آن نشان می دهند. بنابراین پروتئینهای حمل و نقل با کنترل عبور مولکولها از طریق منافذ ، غلظت مولکولهای داخل سلول را تنظیم می کنند.


شکل 1: پروتئین های منتقل شده در غشای سلولی
غشای پلاسما در مولکولهای خاصی که سلول به آن احتیاج دارد قابل نفوذ است. پروتئین های حمل و نقل در غشای سلولی امکان عبور انتخابی از مولکول های خاص از محیط خارجی را فراهم می کنند. هر پروتئین حمل و نقل مختص یک مولکول گواهی است (با تطبیق رنگ ها نشان داده شده است).


سلول به عنوان واحد اصلی زندگی در نظر گرفته می شود زیرا آنها در بسته های گسسته و به راحتی قابل تشخیص هستند. این امر به این دلیل است که همه سلولها با ساختاری به نام غشای سلولی احاطه شده اند - که دقیقاً مانند دیوارهای یک خانه ، مرز مشخصی بین محیط های داخلی و خارجی سلول است. غشای سلولی گاهی به غشای پلاسما نیز گفته می شود.


غشای سلولی مبتنی بر چارچوبی از مولکولهای مبتنی بر چربی به نام فسفولیپیدها است که از نظر جسمی مانع ورود آب یا فرار از مواد می شوند. این غشاها همچنین با پروتئین هایی که در عملکردهای مختلفی خدمت می کنند حک شده است. برخی از این پروتئین ها به عنوان دروازه بان عمل می کنند و تعیین می کنند چه موادی می توانند از غشاء عبور کنند.

برخی دیگر به عنوان نشانگر عمل می کنند و سلول را به عنوان بخشی از همان ارگانیسم یا خارجی معرفی می کنند. هنوز دیگران مانند اتصال دهنده ها کار می کنند و سلول ها را به هم وصل می کنند تا بتوانند به عنوان یک واحد عمل کنند. پروتئین های غشایی دیگر به عنوان ارتباط دهنده ، ارسال و دریافت سیگنال از سلول های همسایه و محیط زیست - دوستانه یا نگران کننده (شکل 1) هستند.

در درون این غشاء ، محیط داخلی سلول مبتنی بر آب است. سیتوپلاسم نامیده می شود ، این محیط مایع مملو از ماشین آلات سلولی و عناصر ساختاری است. در حقیقت ، غلظت پروتئین ها در داخل سلول بسیار بیشتر از میزان موجود در بیرون است - چه در خارج از آن ، آب اقیانوس باشد (مثل مورد جلبک تک سلولی) یا سرم خون (مانند مورد گلبول قرمز). اگرچه غشاهای سلولی در محیط های آبکی موانع طبیعی ایجاد می کنند ، با این وجود یک سلول باید انرژی کمی برای صرفه جویی در غلظت های بالای ترکیبات داخل سلولی لازم برای زنده ماندن آن بگذارد. در واقع ، سلول ها ممکن است به اندازه 30 درصد از انرژی خود را فقط برای حفظ ترکیب سیتوپلاسم خود استفاده کنند.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

انبه چیست؟


انبه ها میوه های سنگی استوایی ، از نوع شکلی و بیضی شکل و با اندازه یک گریپ فروت هستند. آنها پوستی غیرقابل خوراکی دارند که بسته به نوع آن از رنگ زرد تا سبز تا قرمز مایل به سبز متغیر است ، در حالی که در داخل آن گوشتی نرم و خوراکی زرد و سنگی قابل خوردن نیست.

Mango cut into cubes on a plate

 

انبه ها فقط در آب و هوای گرم رشد می کنند. آنها بومی آسیای جنوبی هستند ، اما اکنون در کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده ، مکزیک و کارائیب پرورش می یابند.

انواع مختلفی از جمله کنت و کیت وجود دارد که معمولاً در سوپر مارکت های انگلستان مشاهده می شود.

 

فواید غذایی انبه
انبه میوه ای کم کالری است که فیبر زیادی دارد و منبع بسیار خوبی از ویتامین های A و C است. همچنین حاوی فولات ، B6 ، آهن و کمی کلسیم ، روی و ویتامین E. انبه منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است ، حاوی فیتوشیمیایی خاصی مانند گالوتانین ها و مانگیفرین که به دلیل مزایای سلامتی آنها مورد مطالعه قرار گرفته است.

فقط 80 گرم انبه (برش های 2 * 2 اینچی) یکی از 5 روزه شما محسوب می شود. این بخش 53 کالری ، 11 گرم شکر طبیعی و کمی بیش از 2 گرم فیبر را تأمین می کند.

 

آیا انبه برای هضم مفید است؟
در سال 2018 یک مطالعه مقدماتی انجام شد که در آن افراد مبتلا به یبوست مزمن به مدت 4 هفته انبه داده شدند و نتایج نشان داد که افرادی که انبه می خورند شاهد بهبود قابل توجهی در علائم یبوست خود هستند ، بخشی از آن به دلیل فیبر اما به طور بالقوه از دیگر ترکیبات خاص انبه نیز هست. جالب اینجاست که برگهای درخت انبه مورد مطالعه قرار گرفته و به دلیل عصاره های گیاهی آن ، فعالیت ضد پریشی بالقوه ای را ارائه می دهند.

مطالعه قبلی ژورنال تغذیه همچنین نشان داد موشهایی که چاقی ناشی از رژیم غذایی کم چربی دارند ، پس از افزودن انبه به رژیم غذایی خود ، میکرو فلور روده را بهبود بخشیده اند. باز هم ، این تا حدودی به دلیل داشتن فیبر بالای انبه بود.

بسیاری از گیاهان فیتوشیمیایی میوه در پوست وجود دارد و همین مورد در مورد انبه نیز صادق است. یک تحقیق در سال 2012 به بررسی پوست انبه پرداخت و نتیجه گرفت که ممکن است در جلوگیری از چاقی نقشی داشته باشند.

 

فیتوشیمیایی های انبه همچنین به دلیل اثرات گاستروپروتکتیوی آنها مورد مطالعه قرار گرفته است ، و هم چنین خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی را به دستگاه گوارش ارائه می دهند و حتی ممکن است به کاهش التهاب در شرایطی مانند کولیت اولسراتیو کمک کنند.
انبه به حفظ پوست و مو سالم کمک می کند؟
انبه حاوی مقادیر خوبی از هر دو ویتامین A و C است.

ویتامین C در تشکیل کلاژن نقش دارد - پروتئینی که خاصیت ارتجاعی پوست را فراهم می کند. ویتامین C یکی از مهمترین آنتی اکسیدان ها است که نقش محافظتی در برابر آسیب های محیطی دارد. کمبود ویتامین C می تواند بر بهبود زخم تأثیر بگذارد و باعث افزایش خطوط و چین و چروک شود. موهای ما به ویتامین C هم برای تولید کلاژن و هم برای کمک به جذب آهن - یک ماده معدنی مهم برای رشد مو نیاز دارد.

تمام سلول ها برای رشد از جمله پوست و مو به ویتامین A احتیاج دارند - و برخی تحقیقات نشان می دهد که ممکن است در مقابل علائم پیری اثرات محافظتی بالقوه ای داشته باشد. یکی از نقش های مهم ویتامین A در سلامت مو و پوست ، دخالت آن در تولید سبوم ، ماده روغنی است که هم پوست و هم پوست ما را مرطوب می کند.

 

آیا انبه برای قلب خوب است؟
یک مطالعه روی حیوانات در سال 2016 نشان داد كه یكی از گیاهان داروی انبه ، منگیفرین ، از جمله داروهای محافظ قلب از جمله كاهش التهاب است.

خوردن یک رژیم متعادل و متنوع که شامل پنج قسمت از سبزیجات و میوه مانند انبه است می تواند به سلامتی شما کمک کند.

 

آیا انبه خشک به اندازه انبه تازه سالم است؟
انبه خشک ممکن است یک جایگزین مناسب برای انبه تازه باشد اما در قند و کالری به میزان قابل توجهی بالاتر است ، بسته بندی بیش از 300 کالری در هر 80 گرم (در مقایسه با 53 کالری در 80 گرم انبه تازه) و بیش از چهار برابر قند ، 63 گرم به ازای هر 80 گرم انبه خشک سطح فیبر خوبی با 12 گرم در هر وعده دارد ، اما هنوز هم ارزش تماشای اندازه و انتخاب مجدد انبه تازه در صورت امکان را دارید.

نحوه رسیدن و انبه انبه
انبه ها را تا زمانی که رسیده نباشید در یخچال قرار داده نمی شود ، بنابراین میوه های نارس را به مدت چند روز در دمای اتاق قرار دهید و یا می توانید آنها را در یک کاغذ کاغذی قرار دهید تا روند کار سریعتر شود. به محض رسیدن رسیده ، حداکثر پنج روز در یخچال نگهداری کنید. برای اینکه بگوییم رسیده رسیده است ، فقط آن را به آرامی فشار دهید - باید احساس نرم داشته باشد و ممکن است بتوانید از ساقه انتهای میوه بوی خوشبو کنید.



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بورس چیست؟


اول ، مبادله چیست؟ به عبارت ساده ، مبادله محلی است که تجارت در آن انجام می شود - جایی که تولید کنندگان و مصرف کنندگان ، یا خریداران و فروشندگان ، ملاقات می کنند و چیزهایی خریداری و فروخته می شوند. برای محصولات مالی ، این مواردی که مورد معامله قرار می گیرد شامل سهام ، اوراق قرضه ، کالاها ، ارزها ، مشتقات و غیره است.

آینده بورس چه خواهد شد؟


مبادلات مالی مدرن از حراج های آشکارا به معنای واقعی کلمه در حاشیه خیابان های نیویورک یا لندن گرفته تا موسسات بسیار نظارتی و احترام ، که امروزه تحت سلطه تجارت الکترونیکی است ، تکامل یافته اند.

اگر یک بورس در بورس اوراق بهادار تجارت نکند ، باز هم می تواند در بازار فرابورس (OTC) تجارت کند ، که یک مکان رسمی و با نظم کمتر است. این سهام با معاملات فرابورس معمولاً شرکت های کوچکتر (و ریسک پذیر) مانند سهام پنی را درگیر می کند ، زیرا ممکن است شرایط لیست بورس های تأسیس شده را تأمین نکند.

هدف بورس کالا چیست؟
وقتی یک کسب و کار با انتشار سهام سرمایه می زند ، صاحبان آن سهام جدید احتمالاً می خواهند روزی سهام خود را بفروشند. شاید آنها یک فرزند داشته باشند که به دانشگاه می رود و باید لایحه شهریه را تأمین کند. شاید آنها از بین بروند و املاک آنها تحت تأثیر مالیات های سنگین بر املاک قرار می گیرد. آنها حتی ممکن است آن را به نوه های خود واگذار کنند ، که می توانند از آن لذت ببرند و از وام های پایه بلند استفاده کنند ، اما وارث می خواهند برای خرید یک خانه نقدینگی کنند.

هرچه تصمیم خود را هدایت می کند ، احتمالاً آنها وجوه خود را به هم گره نمی زنند ، مگر اینکه به نوعی بدانند ، به هر حال ، در مقطعی از آینده ، آنها قادر خواهند بود بدون دردسر زیاد در آنچه می دانند ، یک خریدار برای سهام خود بیابند. به عنوان "بازار ثانویه"

بدون داشتن بورس کالا ، این صاحبان باید امیدوار باشند که شخصی را پیدا کنند که بتوانند سهام خود را بفروشند و به دوستان ، اعضای خانواده و اعضای جامعه بروند.

از نظر فنی می توانید این کار را انجام دهید. لازم نیست سهام خود را در بورس بفروشید. در صورت تمایل می توانید سهام خود را به صورت گواهی تصاحب کنید ، آنها را تأیید کرده و در ازای پرداخت در دفتر وکالت ، یا در میز اتاق غذاخوری خود به کسی تحویل دهید. هنگامی که بورس کالا در طول جنگ جهانی اول بسته شد ، بسیاری از مردم همین کار را کردند و یک بازار سایه ثانویه ایجاد کردند. نکته منفی این است که شفافیت وجود ندارد. هیچ کس نمی داند بهترین قیمت برای سهام معین در هر لحظه معین چیست. شما می توانید سهام خود را با قیمت 50 دلار بفروشید در حالی که آن مرد دو شهر بیش از 70 دلار است.

با بورس کالا ، فرد دیگر را در انتهای دیگر تجارت نمی شناسید. آنها می توانند نیمی از جهان باشند. این می تواند یک معلم بازنشسته باشد. این می تواند یک گروه بیمه چند میلیارد دلاری باشد. این می تواند یک صندوق بین المللی با معامله عمومی یا صندوق محافظت از سرمایه گذاری باشد

نیاز به راحتی همان چیزی است که منجر به ایجاد بزرگترین بورس سهام در جهان شد. در ایالات متحده ، جمعی از کارگزاران بورس کالا در زیر درخت چوب در شهر نیویورک ملاقات کردند. در 17 مه 1792 ، 24 نفر از این کارگزاران بورس کالا در خارج از 68 وال استریت جمع شدند تا توافق نامه مشهور Buttonwood را که به طور مؤثر هیئت مدیره سهام و بورس اوراق بهادار نیویورک ایجاد کرده است ، امضا کنند.


تقریباً سه چهارم قرن بعد ، در سال 1863 ، آن را رسماً به بورس نیویورک تغییر نام داد. این روزها ، بیشتر مردم از آن به عنوان NYSE.3 یاد می کنند


عمده بورس اوراق بهادار در جهان کدامند؟
در آن زمان ، ایالات متحده دارای بورس اوراق بهادار منطقه ای بود که قطب های عمده ای برای بخش خاص آن کشور بودند. به عنوان مثال ، در سانفرانسیسکو ، بورس اقیانوس آرام از یک سیستم آشکار برخوردهایی برخوردار بود که کارگزاران برای سرمایه گذاران محلی که مایل به خرید یا نقد سهام مالکیت خود بودند ، سفارشات خرید و فروش را انجام می دهند.

اکثر این موارد پس از ظهور میکروچیپ تعطیل ، خریداری ، جذب و یا ادغام شدند و همین امر باعث شده شبکه های الکترونیکی برای یافتن نقدینگی بسیار کارآمدتر شوند ، به طوری که یک سرمایه گذار در کالیفرنیا می تواند به همین راحتی سهام خود را به کسی در زوریخ بفروشد.

تفاوت بین اوراق بهادار و بورس کالا چیست؟
بورس اوراق بهادار جایی است که قطعات مالکیت در مشاغل (سهام) در بین سرمایه گذاران خریداری و فروخته می شود. یک کالای مبادله ای است که کالاهایی که از زمین وارد می شوند ، از جمله ذرت ، سویا ، گاو ، روغن ، نقره ، طلا ، قهوه و حلوای گوشت خوک ، در میان احزاب خریداری می شود و به فروش می رسد ، غالباً فقط برای اهداف سرمایه گذاری بلکه برای استفاده واقعی در تجارت. عملیات



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

روغن کالاندولا 

یکی از روغن های طبیعی است که از گل های کالاندولا یا همیشه بهار استخراج می شود روغن کالاندولا می باشد. گیاه کالاندولا بومی خاورمیانه و کشور مصر است. این گیاه در سایر مناطق معتدل سرتاسر دنیا نیز دیده می شود.

 

 

مزایای سلامتی کالندولا
Calendula ، که در غیر این صورت با نام Calendula officinalis شناخته می شود ، گیاهی است که در طول تاریخ برای میزبان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است ، به طور عمده آنهایی که بر روی پوست تأثیر می گذارند مانند بهبود زخم ها. قسمت دارویی گیاه در گلهای نارنجی و رنگی بسیار غنی بسیار غنی و بسیار غنی یافت می شود.


گلبرگهای رنگارنگ سرشار از فلاونوئیدها هستند - ترکیبات طبیعی موجود در سبزیجات و میوه ها - که نشان داده شده است از طریق مکانیسم های مختلف عملکرد در شرایط آزمایشگاهی و در حیوانات فعالیت های ضد التهابی ، ضد ترومبوژنیک ، ضد دیابتی ، ضد سرطان و محافظت کننده عصبی را نشان می دهد.

Calendula عضو خانواده Asteraceae / Compositae است و از سفارش Asterales گرفته شده است. طبق اعلام USDA ، مناطق بومی آن در کانادا و چهل و هشت ایالت پایین ایالات متحده است. کالندولا یک گیاه سالانه است که به راحتی به طور متوسط ​​، متوسط ​​و حاصلخیز ، خاکهای خوب زهکشی شده در آفتاب کامل پرورش می یابد. این گیاه را می توان در تخت های گل ، مرزها ، باغ های کلبه ، باغ های برش خورده یا گلدان ها / ظروف کاشت کرد. برگهای معطر پروانه ها را به خود جلب می کنند و گلبرگ ها را می توان در پخت و پز مصرف کرد و از آن استفاده کرد.

روغن calendula با تزریق گلها در روغن حامل (مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل) ساخته می شود. این روغن را می توان به خودی خود یا به عنوان ماده ای در پمادها ، مومیایی کردن ، کرم ها یا لوسیون ها استفاده کرد. همچنین می تواند به صورت تنتور ، چای یا کپسول تولید شود. به صورت تزئینی ، گلبرگهای کالندولا در نمایشگرهای گل و مخلوطهای پورپوری استفاده شده اند. مطمئن باشید که calendula را با گل های تزئینی از جنس Tagetes که معمولاً در باغ های سبزیجات رشد می کنند اشتباه نکنید.

 

از کالندولا برای درمان انواع بیماری های موثر بر پوست و همچنین عفونت ها و قارچ ها استفاده شده است. تحقیقات نشان می دهد که calendula ممکن است در درمان بثورات پوشک ، زخم ها ، عفونت های مخمر واژینال و سایر شرایط پوستی مؤثر باشد. همچنین از کالندولا به عنوان کاهنده درد و کاهش التهاب استفاده شده است. همچنین از این دارو به عنوان یک کمک کننده در معالجه سرطان استفاده می شود - مخصوصاً برای عوارض جانبی جانبی ناشی از درمان (مانند تشعشع).

چگونه کار می کند
مواد موثره گل گل گیاه ، به طور طبیعی مواد شیمیایی مانند تریترپن ساپونین ها (گلیکوزیدهای اسید اولانولیک) ، الکلهای تری تری پنه (α- ، β-amyrins ، faradiol) و فلاونوئیدها (کوئرستین و ایزورامنتین) وجود دارد.


تصور می شود اثر نوری از فرمولاسیون ژل موضعی با بهبود سنتز کلاژن در بافت همبند زیر اپیدرمال همراه باشد. تصور می شود که مواد شیمیایی موجود در calendula رشد جدید بافت را در بهبود زخم ها تقویت کرده و التهاب را کاهش می دهد.

زخم ها و زخم های فشار
مطالعات مربوط به حیوانات رابطه ای با استفاده از شمعدان و بهبود زخم ها نشان داده است. در مورد انسانها چطور؟ مطالعه جدیدی که در مجله پزشکی خانواده و مراقبت های اولیه منتشر شده است ، تأثیر کارآیی پماد کالدولا را در اسکارهای سزارین در 72 زن بررسی کرده است.

محققان دریافتند که در مقایسه با درمان استاندارد بیمارستان ، آن دسته از خانمهایی که تحت درمان با پماد calendula بودند ، زمان بهبودی سریع تری دارند. آنها گزارش كردند كه برش آنها كمتر قرمز و متورم است.

در مطالعه‌ای در سال 2016 که در ژورنال مراقبت از زخم منتشر شد ، محققان از عصاره Calendula officinalis بر روی مبتلایان به زخم پای وریدی استفاده کردند. یافته های آنها حاکی از آن است که افراد تحت درمان با تقویم دارای 7/7 درصد "سرعت بهبودی در هفته" هستند ، در حالی که تنها در گروه شاهد 1.7٪ در مقابل قرار داشتند. علاوه بر این ، محققان گزارش دادند ، "هیچگونه عارضه جانبی در طول درمان عصاره Calendula officinalis مشاهده نشده است."

تحقیقات اولیه نشان می دهد که استفاده از اسپری کالندولا علاوه بر مراقبت های بهداشتی و بهداشتی ممکن است از ابتلا به عفونت و کاهش بو در افراد مبتلا به زخم پای بلند مدت از دیابت جلوگیری کند.


اگزما و سایر شرایط پوستی
کالندولا در درمان اگزما و درماتیت به شدت به بازار عرضه می شود. با این حال ، تحقیقات در مورد تقویم برای درمان اگزما و درماتیت محدود است. از آنجا که گیاه دارای خواص ضد التهابی است ، استفاده از آن در شرایط پوستی ممکن است التهاب را کاهش دهد. با این حال ، هیچ شواهد بالینی واقعی برای حمایت از استفاده از آن برای اگزما وجود ندارد.

در حقیقت ، استفاده از شمعدان در واقع ممکن است برای کودکان خردسال مبتلا به اگزما شدید تحریک کننده باشد ، به خصوص اگر به حساسیت نسبت به عصا ، گل مروارید ، گل دریایی یا هر نوع گیاه دیگر در آن خانواده مبتلا باشند.

آنها نتیجه گرفتند که برای آن دسته از خانمهایی که مایل به جلوگیری از مصرف دارو برای درمان واژینوز باکتریایی هستند ، ممکن است پماد calendula گزینه مناسبی باشد. درمورد اثربخشی آن در درمان عفونت های مخمر ، یک مطالعه منتشر شده در زنان و سلامت نشان داد که کرم تقویم در درمان عفونت های مخمر واژن مؤثر است ، اما در مقایسه با داروهای استاندارد (کلوتریمازول) تأخیر دارد.

گرچه ادعاهایی وجود دارد مبنی بر اینکه از تقویم می توان برای درمان قاعدگی استفاده کرد ، اما شواهد بیشتری در مورد این امر فاقد حمایت از این استفاده است.

تقویم به عنوان ضد آفتاب
اثربخشی calendula به عنوان ضد آفتاب در شرایط آزمایشگاهی (به معنی در یک ظرف پتری یا لوله آزمایش) مورد آزمایش قرار گرفت. ایده این مطالعه این است که خواص تقویم به عنوان جوان سازی سلول ممکن است به عنوان ضد آفتاب نیز صادق باشد. در این زمینه باید تحقیقات بیشتری انجام شود. بنابراین ، استفاده از ضد آفتاب تأیید شده برای محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش احتیاط است.

منبع: https://is.gd/PDLK1X



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 خرداد 1399 | نظرات ()

cache01last1592657839